آخرین آمار جهانی کرونا؛شمارمبتلایان به سه میلیون وپانصدهزار نزدیک شد

به گزارش بلاگ پو، کشورهای آمریکا، روسیه، اسپانیا، ایتالیا و ترکیه در 24 ساعت گذشته بیشترین شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 را داشته اند.

آخرین آمار جهانی کرونا؛شمارمبتلایان به سه میلیون وپانصدهزار نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران تا به این لحظه به ترتیب کشورهای روسیه با 9,623، آمریکا با 7,531، انگلیس با 4,806، اسپانیا با 2,588، ترکیه با 1,983 و ایتالیا با 1,900 مورد بیشترین شمار مبتلایان به کروناویروس را در 24 ساعت گذشته داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

با تداون فشارها و انتقادها به عملکرد دولت آمریکا رئیس جمهور این کشور گفته است که ان بی سی نیوز و اخبار جعلی سی ان ان به سختی تلاش می کنند تا چیزهای فوق العاده ای درباره چین بگویند. وی تاکید کرد: آن ها دست نشانده های چینی هستند که تمایل دارند آنجا کسب و کار کنند. آن ها از امواج رادیو و تلویزیون برای کمک به چین استفاده می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود واشنگتن می تواند تعرفه های بیشتری روی چین اعمال کند، در شرایطی که او مدعی شد شواهدی در دست دارد که نشان می دهد منشاء کروناویروس از آزمایشگاهی در ووهان چین است. دولت چین اما این اتهام را رد کرده و مورد انتقاد قرار داده است.

ترامپ که از معترضان مسلح در میشیگان نیز حمایت می کند گفت فرماندار میشیگان باید امتیاز کوچکی بدهد و آتش را خاموش کند.ترامپ در توصیف این معترضان که مسلسل به دست، قصد داشتند وارد ساختمان ایالتی کنگره شوند گفت: این ها مردمان بسیار خوبی هستند ولی عصبانی هستند. آن ها می خواهند به شکلی ایمن دوباره به زندگی بازگردند. با آن ها دیدار کنید، با آن ها صحبت کنید و به توافق برسید.

بایدن رقیب اصلی ترامپ نیز در واکنش به این حوادث نوشت: پرچم کنفدراسیون، صلیب های شکسته نازی ها و دیگر نمادهای نفرت افکنی که در این اعتراضات استفاده شده است، هیچ جایگاهی در آمریکا ندارند. رئیس جمهور باید افراد را به تبعیت از فرمان های صادر شده فرماندار ویتمر درباره بهداشت عمومی تشویق کند نه اینکه تفرقه افکنی کند.

به گزارش گاردین ، همزمان سندرز نیز از شرایط نظام سلامت آمریکا انتقاد کرد و گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا، 87 میلیون آمریکایی از بیمه درمانی بی بهره بودند و اکنون با بیکار شدن میلیون ها آمریکایی، این افراد نیز از مزایای خدمات سلامت آمریکا محروم شده اند. نظام سلامت فعلی آمریکا طوری طراحی شده که به صنعت بیمه و شرکت های داروسازی سود برساند و نسبت به نیازهای مردم عادی آمریکا بی تفاوت است.

تا به این لحظه این کشور 1,142,688 مورد مبتلا داشته است. ظرف 24 ساعت گذشته 867 تن فوت شدند تا شمار کلی جان باختگان به عدد66,620 برسد.

سی ان ان نیز در خبری نوشت که در برخی ایالت ها شمار ابتلا کاهش یافته است اما موج دوم شیوع اجتناب ناپذیر است. این موضوع را آنتونی فائوچیکارشناس ارشد حوزه بیماری های عفونی عنوان کرده است وی هشدار داده که اگر ایالات متحده آمریکا آمادگی نداشته باشد پاییز و زمستان سختی را روبرو خواهد داشت.

انگلیس

به گزارش نشریه تلگراف، وزارت بهداشت انگلیس روز شنبه گفت طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان های این کشور 621 مورد مرگ ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) به ثبت رسیده است.

با احتساب آمارهای جدید، تعداد قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به 28,131 نفر رسیده و این کشور اکنون فاصله چندانی تا پشت سر گذاشتن ایتالیا و قرار دریافت در جایگاه دوم جهان (پس از آمریکا) از لحاظ شمار قربانیان ویروس کرونا ندارد. تعداد مبتلایان نیز در کل به عدد 182,260 رسیده است.

آماری که وزارت بهداشت انگلیس به عنوان آمار رسمی مرگ ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می کند، در واقع آمار مبتلایان فوت شده در بیمارستان ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می شود.

به گزارش ایندیپندنت، وزیر اسبق خزانه داری انگلیس نیز هشدار داد مهار همه گیری کووید-19 از دست دولت خارج شده است و پیامدهای مالی این همه گیری، به مراتب بدتر از بحران ملی جهانی در سال 2008 میلادی خواهد بود.

آلیستر دارلینگ که در بحران مالی جهانی در سال 2008 میلادی وزیر خزانه داری انگلیس بود گفته است بازگرداندن شرایط مالی به حال عادی، پس از سرانجام همه گیری ویروس کرونا، از بهبود اقتصاد این کشور پس از بحران مالی جهانی در سال 2008، بسیار سخت تر است و بیش تر نیز زمان خواهد برد.

وی اضافه کرد: خسارات مالی این همه گیری، چند برابر پیامدهای بحران مالی سال 2008 خواهد بود، زیرا مهار این شرایط از دست دولت خارج است.

اسپانیا

به گزارش یورونیوز، مردم اسپانیا از بامداد امروز شنبه دوم مه پس از چند هفته قرنطینه کرونا طعم آزادی پسا قرنطینه را چشیدند و اجازه یافتند برای نخستین بار برای ورزش کردن از خانه بیرون آیند.

دوران قرنطینه در اسپانیا با افزایش سریع موارد ابتلا و مرگ ومیر ناشی از شیوع کووید 19 و نیز اشباع مراکز درمانی از روز 28 مارس آغاز شده بود. اسپانیا تا این زمان نمونه ای از سختگیرانه ترین مقررات قرنطینه در جهان را به اجرا گذاشته و انجام تمام فعالیت های غیرضروری را برای مردم ممنوع بیان کرده بود.

در نخستین مرحله از لغو تدریجی و محدود قرنطینه در اسپانیا، افراد بالای 14 سال اجازه دارند به دلایل دیگری غیر از خرید مواد غذایی یا دریافت کمک پزشکی از خانه خود خارج شوند.

در این کشور از امروز انجام ورزش های انفرادی مانند دویدن، پیاده روی یا دوچرخه سواری از موارد استثنا قرنطینه محسوب می شوند.

به گزارش ال پایس پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا گفته است که از روز دوشنبه استفاده از ماسک برای شهروندان در وسائل نقلیه عمومی اجباری خواهد شد.

تا به این لحظه این کشور245,567 مورد مبتلا داشته است. ظرف 24 ساعت گذشته 276 تن فوت شدند تا شمار کلی جان باختگان به عدد 25,100 برسد.

ایتالیا

طی 24 ساعت گذشته 474 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 در این کشور جان باخته اند.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی ایتالیا که در پایگاه های آماری بین المللی از جمله Worldometer به ثبت رسیده است، این میزان مرگ ومیر (474 مورد) بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، از روز 21 آوریل (دوم اردیبهشت) در ایتالیا بی سابقه بوده است.

با احتساب آمارهای جدید، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا از ابتدای شیوع این ویروس تا به امروز به28,710 نفر رسیده و ایتالیا از این لحاظ همچنان جایگاه دوم جهان را پس از آمریکا در اختیار دارد.

گزارش های رسمی مراجع دولتی ایتالیا حاکی از این است که تا به امروز حدود 210 هزار نفر در این کشور به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند که حال 1539 نفر از آنها وخیم است.

روسیه

بنا بر گزارش مسکو تایمز، مرکز مقابله با ویروس کرونا روسیه امروز شنبه از ثبت یک رکورد جدید در زمینه شمار ابتلای روزانه به این ویروس خبر داد.

طبق اعلام این نهاد دولتی، طی 24 ساعت گذشته با ابتلای 9623 نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان 124054 نفر رسیده که این بیشترین تعداد ابتلای روزانه در روسیه است.

پنجاه و هفت مبتلا به کرونا به شمار فوتی های این ویروس در روسیه اضافه شدند تا تعداد کل فوتی ها به 1222 نفر برسد. مقام های روسیه روز جمعه (دیروز) از فوت 96 نفر خبر داده بودند.

بنا بر آخرین آمار و ارقام تا به امروز 15013 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا به طور کامل درمان شده و به خانه هایشان برگشته اند.

افزایش شمار روزانه ابتلا به کرونا در روسیه طی روزهای اخیر هشدار و ابراز نگرانی مقام های مختلف این کشور را در پی داشته است.

روز گذشته در خبرها آمده بود که میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه هم به کرونا مبتلا شده است.

ترکیه

به گزارش آناتولی، وزارت بهداشت ترکیه شامگاه جمعه گفت: طی 24 ساعت گذشته 4 هزار و 922 نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته و آمار کل بهبودیافتگان به 53 هزار و 808 نفر افزایش یافته است. این رقم 45 درصد کل مبتلایان تا به امروز است.

همچنین 2 هزار و 188 نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده و 84 نفر از شهروندان نیز جان خود را از دست داده اند. بدین ترتیب مجموع مبتلایان کرونا به 122 هزار و 392 مورد و فوت شدگان نیز به 3 هزار و 258 نفر رسیده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت ترکیه طی یک روز اخیر 41 هزار و 431 و در مجموع یک میلیون و 75 هزار و 48 تست کرونا اجرا شده است.

همچنین شمار بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه هم 1480 نفر گزارش شده است.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز گفت: میزان بهبودیافتگان در 24 ساعت گذشته 2.25 برابر مبتلایان بوده و بیماران بخش مراقبتهای ویژه نیز نسبت گذشته کاهش نشان می دهد.

ایران

در ایران نیز کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز 13 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 802 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 96448 نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 65 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 6156 نفر رسید، اما خوشبختانه تا به امروز 77350 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی بیان کرد: تا به امروز 80 درصد از مبتلایان به این بیماری در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند و 2787 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت مطرح نمود: تا به امروز 484 هزار و 541 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25547

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛شمارمبتلایان به سه میلیون وپانصدهزار نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛شمارمبتلایان به سه میلیون وپانصدهزار نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید