استاندار قم: بسته بودن اماکن مذهبی در قم ادامه دارد

به گزارش بلاگ پو، استاندار قم با بیان اینکه قم هنوز شرایط شرایط سفید بیماری کرونا را ندارد، گفت: اماکن مذهبی قم شامل حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران، بقاع متبرکه و مساجد همچنان تا سرانجام اردیبهشت ماه بسته خواهد بود و نماز های جماعت و آدینه نیز برگزار نمی گردد.

استاندار قم: بسته بودن اماکن مذهبی در قم ادامه دارد

به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز یکشنبه در انتها جلسه ویدیو کنفرانس ستاد ملی کرونا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در این جلسه موضوع های مهمی مطرح، و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز کل کشور را بر اساس معیار های خاص کرونا از قبیل: آمار ابتلا و شیوع بیماری به سه منطفه قرمز، سفید و زرد تقسیم بندی کرد، که جزئیات آن اعلام خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه طبق این مصوبه ستاد فوق شهر هایی که شرایط سفید را داشته باشند، در آن ها گشایش اماکن مذهبی و متبرکه قابل انجام است.

سرمست اضافه نمود: در این شهر ها اصل بر رعایت پروتکل های بهداشتی است، ولی در شهر هایی که در شرایط زرد و قرمز هستند محدودیت ها تا انتها اردیبهشت ادامه می یابد.

استاندار قم توضیح داد: معنای این مصوبه این است که در قم که شرایط آن سفید نشده اماکن متبرکه مانند حرم و جمکران تا انتها اردیبهشت بسته و نماز های آدینه و جماعات نیز برگزار نخواهد شد.

سرمست ضمن ابراز امیدواری از رسیدن قم به شرایط سفید خاطر نشان کرد: به محض اینکه هر شهری به شرایط سفید برسد، مناسبت ها و اجتماعات می تواند در آن ها برگزار گردد، و در غیر اینصورت همچنان محدودیت ها را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص قرمز یا زرد شرایط قم، گفت: مشخص و اعلام این امر با وزارت بهداشت است، اما یکی از شرط های مطرح شده برای زرد شدن شرایط شهر ها نداشتن فُوتی یا بستری جدید بود، که در حال حاضر قم این شرایط را ندارد از این رو شرایط آن عادی نشده است.

سرمست همچنین تمدید امهال اظهارنامه های مالیاتی تا انتها نیمه نخست امسال را از دیگر مصوبه های امروز ستاد ملی کرونا ذکر کرد، و گفت: تمدید دو ماهه شرکت های سهامی عام نیز از دیگر مصوبه ها بود.

استاندار قم یادآور شد: مطابق دستورالعمل ستاد مذکور، مشخص ساعت کار پاساژ ها و مجتمع های تجاری که در مناطق گرمسیر هستند، در حیطه اختیارات استانداران است.

وی اضافه نمود: در این جلسه همچنین مقرر شد، که در خصوص ضرورت استفاده از ماسک در اتوبوس و مترو آنالیز های لازم از طرف وزارت بهداشت انجام و نتایج اعلام گردد.

استاندار قم در انتها از همه شهروندان قمی که با خویشتنداری و پرهیز از حضور در اجتماعات و همچنین رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی به سیر نزولی پیدا کردن کرونا در این استان یاری کردند، تشکر و قدردانی کرد، و گفت: از مشتاقان زیارت اهل بیت و اماکن متبرکه خواهش می کنم از مساجد به عنوان پایگاه هایی که به عنوان پایگاه انفاق و یاری به مستمندان و آسیب دیدگان از کرونا است، استفاده نمایند و طرح مواسات و یاری مومنانه مدنظر رهبر معظم انقلاب که به نحو احسن و شایسته در قم شکل گرفته را نیز تقویت نمایند تا تمام این فعالیت ها به صورت همگرا، هماهنگ و هدفمند صورت گیرد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: فرارو
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25016

به "استاندار قم: بسته بودن اماکن مذهبی در قم ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار قم: بسته بودن اماکن مذهبی در قم ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید