استفاده از افشانه کلسیم کربنات برای جلوگیری از بازگشت سرطان

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت: محققان دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از افشانه کلسیم کربنات راه حل جدیدی را برای جلوگیری از بازگشت سرطان پس از خارج کردن تومور از بدن یافتند.

استفاده از افشانه کلسیم کربنات برای جلوگیری از بازگشت سرطان

در این تحقیقات پس از انجام جراحی و خارج کردن تومور ملانوم از بدن موش ها، محققان محل زخم جراحی را با استفاده از افشانه کلسیم کربنات آغشته کردند. در نتیجه این اقدام رشد سلول های سرطانی کاهش یافت و موش ها توانستند حداقل 60 روز را بدون رشد مجدد تومور سپری نمایند. کلسیم کربنات یک ماده معدنی است که در پوسته تخم مرغ و در سنگ ها یافت می گردد و پروتئین CD47 را در سلول های سرطانی غیرفعال می نماید. این پروتئین سیگنال هایی ایجاد می نماید که از سلول های سرطانی در برابر سیستم ایمنی بدن محافظت می نمایند.

کلسیم کربنات در محل زخم ها حل شده و ماکروفاژهایی را فعال می نماید که امکان بیرون راندن اشیای خارجی را از بدن فراهم می نمایند. ماکروفاژها سلول های بیگانه خوار هستند که سلول های فرسوده و بقایای سلولی را به درون خود کشیده و توسط آنزیم ها آن ها را از بین می برند. به گفته محققان ژل کلسیم کربنات که در این تحقیقات به شکل افشانه مورد استفاده نهاده شد، یکی از بزرگترین موانع درمان سرطان را از پیش رو برمی دارد. یکی از ویژگی های سرطان، پخش شدن آن در بدن است.

در واقع 90 درصد از افراد مبتلا به تومورهای سرطانی به دلیل بازگشت سرطان یا متازتاز جان خود را از دست می دهند. در حال حاضر محققان در تلاشند تا عملکرد این افشانه را در آزمایشات بیشتری مورد آنالیز قرار داده و در صورت امکان مجوز استفاده از آن را روی انسان دریافت نمایند. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Nanotechnology منتشر شده است.

5656

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3409

به "استفاده از افشانه کلسیم کربنات برای جلوگیری از بازگشت سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از افشانه کلسیم کربنات برای جلوگیری از بازگشت سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید