استقرار نظامیان سعودی در اطراف میادین نفتی سوریه

به گزارش بلاگ پو، ده ها نظامی سعودی با هدف محافظت از کارشناسان سعودی و مصری، که هفته گذشته وارد میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزور سوریه شده اند، در این منطقه استقرار یافته اند.

استقرار نظامیان سعودی در اطراف میادین نفتی سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج آنلاین، ده ها نظامی سعودی وارد میدان نفتی العمر، در حومه شرقی دیرالزور سوریه شدند که تحت کنترل شبه نظامیان کُرد است.

ماموریت نظامیان سعودی، محافظت از کارشناسان سعودی و مصری است که هفته گذشته با بالگرد راهی این میدانی نفتی شده اند که وابسته به شرکت نفتی آرامکو هستند.

همزمان با ورود سربازان سعودی 30 دستگاه کامیون نیز به میدان نفتی العمر اعزام شدند که حامل تجهیزان حفاری و اکتشافی است که از شمال عراق وارد اراضی شدند.

منابعی خاطرنشان کردند که نظامیان سعودی در یک شهر مسکونی از توابع میدان العمر مستقر شدند که سربازان آمریکایی نیز در آنجا حضور دارند.

آدینه گذشته(13 دسامبر) 15 مهندس مصری و سعودی به وسیله بالگردهای آمریکایی وارد میدان نفتی العمر شدند تا راستا بهینه فراوری این میدان نفتی را مهیا نمایند و پرسنل را آموزش دهند.

میدان العمر از بزرگ ترین میادین نفتی سوریه است که فراوری نفت آن قبل از شروع ناآرامی ها در این کشور در سال 2011، روزانه 27 هزار بشکه بود.

خبرگزاری آناتولی، یکشنبه گذشته به نقل از منابع محلی در دیرالزور سوریه گزارش داد که نیروهای آمریکایی شنبه شب به وسیله گذرگاه الولید در مرز با عراق وارد شدند و به سمت میادین نفتی واقع در جنوب استان الحسکه حرکت می نمایند.

منابع مذکور تصریح کردند، کاروان تجهیزات لجستیکی متشکل از حدود 100 خودروی زرهی و امدادرسانی و نیز کامیون هایی حامل اتوبوس و تانکرهای سوخت است.

دسامبر جاری، کاروان تجهیزات نظامی آمریکایی متشکل از 150 کامیون به وسیله گذرگاه های الولید و زملکا به سمت میادین نفتی در دیرالزور اعزام شدند.

در اکتبر گذشته آمریکا شماری از نیروهای خود را از بعضی مناطق سوریه و همزمان با شروع عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه خارج کرد. با این حال، همچنان حدود 600 نظامی آمریکا در سوریه حضور دارند و دولت دونالد ترامپ از تصمیم خود برای حمایت از چاه های نفتی در شرق فرات سخن گفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18043

به "استقرار نظامیان سعودی در اطراف میادین نفتی سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار نظامیان سعودی در اطراف میادین نفتی سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید