اسکورسیزی و تمجید از بانوی موج نوی سینمای فرانسه

به گزارش بلاگ پو، مارتین اسکورسیزی با تمجید از آنیس واردا گفت برای ساخت فیلم مرد ایرلندی الهامات زیادی از این کارگردان بزرگ و درگذشته فرانسوی گرفته است.

اسکورسیزی و تمجید از بانوی موج نوی سینمای فرانسه

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، مارتین اسکورسیزی با حضور در جشنواره بین المللی فیلم تلوراید آمریکا در برنامه ویژه بزرگداشت آنیس واردا از مهم ترین چهره های موج نوی سینمای فرانسه حضور یافت و گفت او یکی از خدایان بود که در سال 1977 برای اولین بار او را ملاقات کردم و همچنان با هم دوست باقی ماندیم.

آنیس واردا در ماه مارس سال جاری در سن 90 سالگی درگذشت. وی در سال 2017 از سوی آموزشگاه علوم و هنرهای سینمایی اسکار با دریافت جایزه افتخاری مورد تقدیر نهاده شد و سال گذشته نیز با ساخت مستند چهره ها مکان ها با مشارکت JR، نامزد شاخه اسکار مستند شد تا کهن سال ترین نامزد اسکار تاریخ این جوایز سینمایی نام گیرد.

اسکورسیزی در برنامه ویژه جشنواره تلوراید برای یادبود این سینماگر برجسته، وی را یک منبع الهام خواند و گفت: آنیس همواره حقیقت را به صریح ترین شکل ممکن از او دریافت می کردم. او خیلی از فیلم کوندان که در سال 1977 ساختم خوشش نمی آمد. شب رونمایی از فیلم گرگ وال استریت نیز آمد اما حتی یک کلمه هم درباره فیلم به من چیزی نگفت. آنیس در هنگام تدوین فیلم سکوت در کنار من بود و در هنگام ساخت فیلم مرد ایرلندی نیز سر صحنه فیلمبرداری آمد و برای ساخت این فیلم الهامات زیادی از اوگرفتم. او هیچ قانونی نداشت و این کلید کارهای او بود.

آنیس واردا، اولین فیلم بلند خود را در سال 1955 با نام نقطه کوتاه ساخت. سواحل آنیس نیز دیگر ساخته اوست که جایزه بهترین اثر مستند جوایز سزار را کسب کرد، او در سال 2011 به جهت خدماتش در عرصه فرهنگ و هنر فرانسه، به مقام لژیون دونور رسید.

وی در سال 1964 جایزه سینمایی لوئی دلوک را کسب کرد، در سال 1992 نامزد نخل طلای کن بود، در سال 1985 شیر طلای ونیز را برد و در سال 1965 خرس نقره ای جشنواره برلین و در سال 2015 نخل افتخاری کن را به دست آورد.

این کارگردان زن مستقل فرانسوی از کارگردانان اصلی موج نوی سینمای فرانسه و یکی از بازماندگان این مکتب است که آثار او از جمله فیلم ها و عکس هایش با شیوه تجربی متمایز، عمدتاً بر مستندهای واقع گرا، مسئله فمینیسم و موضوعات اجتماعی متمرکز هستند.

مستند واردا به روایت آنیس جدیدترین ساخته وی بود که در بخش غیررقابتی جشنواره برلین 2019 رونمایی شد و خودش ساخت این فیلم را نوعی وداع با تماشاگران توصیف نموده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11299

به "اسکورسیزی و تمجید از بانوی موج نوی سینمای فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکورسیزی و تمجید از بانوی موج نوی سینمای فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید