اعطای تسهیلات اشتغالزایی به افراد نیازمند غیر تحت پوشش به چه شکل است؟

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: تسهیلات اشتغالزایی این نهاد علاوه بر مددجویان به افراد نیازمند غیر تحت حمایت تعلق می گیرد.

اعطای تسهیلات اشتغالزایی به افراد نیازمند غیر تحت پوشش به چه شکل است؟

به گزارش ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با تأکید بر سنجش استحقاق مددجویان و متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال در فرآیند پذیرش و مددکاری،گفت: مهم ترین شرایط دریافت تسهیلات اشتغالزایی از کمیته امداد بیکاری فرد و نداشتن سرمایه لازم و همچنین تائید نیازمندی وی توسط حوزه مددکاری است.

الهی راد بابیان اینکه افراد متقاضی اشتغال پس از احراز صلاحیت از خدمات استعداد سنجی و مشاوره شغلی این نهاد بهره مند می گردد، اضافه کرد: بر اساس نیازسنجی متقاضیان از دوره های آموزش فنی و مهارتی به طور رایگان بهره مندمی گردد و پس از تهیه طرح توجیه فنی و اقتصادی طرح اشتغالزایی مددجو، تسهیلات اشتغالزایی به فرد متقاضی پرداخت می گردد.

وی با تأکید بر نظارت کارشناسان فنی کمیته امداد بر نحوه فعالیت طرح، اعلام کرد: کارشناسان این نهاد پس از راه اندازی کسب وکار تا زمانی که مجری طرح اشتغال به خودکفایی کامل برسد برای یاری به پایداری طرح و جلوگیری از شکست بر آن نظارت کامل دارند.

وی بابیان اینکه پس از دریافت وام از سوی مددجویان سه تا پنج سال بر اجرای طرح های اقتصادی آن ها نظارت می گردد، گفت: مشاوره های شغلی به مددجویان متقاضی دریافت وام و آموزش های متناسب با ویژگی طرح به مددجویان ارائه می گردد و درنهایت مددجو به بانک های عامل معرفی می گردد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی، سیاست اصلی این نهاد را توانمندسازی مددجویان به وسیله اجرای طرح های اقتصادی بیان کرد و اضافه کرد: منابع پرداخت تسهیلات به متقاضیان اشتغال، منابع داخلی کمیته امداد و منابع قرض الحسنه بانک ها است.

الهی راد همچنین درباره نحوه بازپرداخت وام های اشتغالزایی به مددجویان، گفت: تمامی وام های کمیته امداد قرض الحسنه است و اقساط آن ها 60 ماهه بوده و دوره تنفس سه تا 6 ماهه برای وام ها در نظر گرفته می گردد.

وی حداکثر وام پرداختی به طرح های اشتغال را 50 میلیون تومان برشمرد و اضافه کرد: وام های 20 میلیون تومانی مربوط به تبصره بودجه و وام 15 میلیونی مربوط به صندوق ازجمله موارد دیگر ارائه تسهیلات به مددجویان است.

ب

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3926

به "اعطای تسهیلات اشتغالزایی به افراد نیازمند غیر تحت پوشش به چه شکل است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات اشتغالزایی به افراد نیازمند غیر تحت پوشش به چه شکل است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید