اقامت بیش از 10 هزار مسافر در بوم گردی های خراسان شمالی

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به افزایش روز افزون استقبال از بوم گردی ها در استان گفت: اقامتگاه های بوم گردی طی تابستان سال جاری بیش از 10 هزار مسافر و گردشگر را اقامت دادند.

اقامت بیش از 10 هزار مسافر در بوم گردی های خراسان شمالی

حبیب یزدان پناه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: در تابستان سال جاری، 10 هزار و 48 مسافر و گردشگر، بوم گردی های استان را برای اقامت خود انتخاب کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و 328 نفر بوده است.

وی اضافه کرد: 33 اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی فعالیت دارند که تعدادی از آن ها توانسته اند درزمینهٔ جذب گردشگر داخلی و خارجی بسیار پیروز عمل نمایند و در بیشتر روزهای تابستان، ظرفیت اقامتی آن ها تکمیل بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بیان کرد: با مطرح شدن تعدادی از بوم گردی ها در سطح ملی، در حال حاضر تورهای گردشگری و مسافران از اقصی نقاط کشور در بوم گردی های استان اقامت می نمایند و از طبیعت پاییزی استان بهره می برند.

یزدان پناه گفت: گردشگران در این اقامتگاه ها می توانند از فرهنگ، آداب ورسوم و آیین های بکر و دست نخورده مناطق مختلف، غذاهای سالم و طبیعی، نحوه فعالیت روستائیان، صنایع دستی زنان و مردان روستانشین و مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه های گردشگری این مناطق بهره مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه از طرح های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری و روستاهایی که قابلیت جذب گردشگر دارند در راستای ایجاد اشتغال روستایی حمایت و استقبال خواهد شد، اظهارکرد: با همراهی روستائیان می توان زمینه مساعدی برای جذب گردشگر به وسیله گسترش بوم گردی ها فراهم کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15180

به "اقامت بیش از 10 هزار مسافر در بوم گردی های خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت بیش از 10 هزار مسافر در بوم گردی های خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید