اولین جلسه راهبری مرکز تبریز پژوهی برگزار شد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در اولین جلسه راهبری مرکز تبریز پژوهی از راه اندازی این مرکز در خانه سلطان القرایی تبریز خبر داد.

اولین جلسه راهبری مرکز تبریز پژوهی برگزار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در اولین جلسه راهبری مرکز تبریز پژوهی با اشاره به اینکه تبریز همواره به عنوان یک شهر مرجع مطرح بوده به طوری که در بیشتر زمینه ها مورد رجوع اکثر پژوهشگران است، گفت: با هر قدم در تبریز برگی از تاریخ ورق می خورد و داشته های معنوی و مادی فاخر آن را به یک شهرموزه تبدیل کرده است و به سبب همین امر جایگاهی ویژه و خاص در کشور دارد. با توجه به گستره تاریخ و فرهنگ این کهن شهر، همواره پژوهش در موضوعات گوناگون در آن، نظر بسیاری از کارشناسان و پژوهشگران را به خود جلب می کند.

آبدار با بیان اینکه پژوهش تاریخ و فرهنگ تبریز و آذربایجان باید به صورت روشمند و علمی زیر نظر متخصصان امر صورت گیرد، ادامه داد: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان در نظر دارد با همکاری بخش خصوصی مرکز تبریزپژوهی را در خانه سلطان القرایی تبریز راه اندازی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی افزود: این مرکز به صورت هیئت امنایی اداره خواهد شد و اعضای این هیئت از بین فرهیختگان، تاریخ پژوهان و صاحبنظران حوزه تاریخی تشکیل خواهد شد.

پیش از این علی فلسفی از سوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به عنوان مسئول مرکز تبریز پژوهی منصوب شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15727

به "اولین جلسه راهبری مرکز تبریز پژوهی برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین جلسه راهبری مرکز تبریز پژوهی برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید