ایده های جوان در حوزه هوش مصنوعی برای حل چالش های تجارت الکترونیک

به گزارش بلاگ پو، دیجی کلا نکست حدود یک ماه است که میزبان کمپ تابستانی برای علاقه مندان به فعالیت در زمینه هوش مصنوعی است و روز چهارشنبه 9 مرداد 1398 نخستین جلسه ارائه ایده ها برای توسعه محصولات با استفاده از هوش مصنوعی برگزار گردید.

ایده های جوان در حوزه هوش مصنوعی برای حل چالش های تجارت الکترونیک

در این برنامه، شرکت نمایندگان در هشت گروه، طرح ها و ایده های خود را در حوزه های عملیات، لجستیک، پردازش کالا و موتورهای جستجوی هوشمند ارائه کردند. این طرح ها، حاصل ایده هایی است که گروه ها در طول سه هفته از شروع کمپ به آن رسیده اند و می تواند به توسعه تجارت الکترونیک یاری کند. بعد از سرانجام مرحله اول، ایده های تیم های مختلف در زمینه هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک آماده اجرا می گردد و داده های واقعی در اختیار تیم ها قرار خواهد گرفت تا طرح های خود را به صورت عملی محک بزنند. همچنین زیرساخت های مورد احتیاج مانند اینترنت، سرور و سایر احتیاجها در اختیار تیم ها قرار خواهد گرفت.

دکتر روح الله رحمانی، رئیس هیات مدیره خبرنگاران نکست، این کمپ هوش مصنوعی را فرصتی برای افزایش بهره وری صنعت می داند و می گوید: هوش مصنوعی باید به شکلی توسعه پیدا کند که برای احتیاجهای کشور کاربردی باشد. بنابراین ما باید در این کمپ کارهای زیرساختی انجام دهیم و کیفیت و مقیاس پذیری را در نظر داشته باشیم. پیدا کردن راه چاره ها و حل مسائل واقعی صنعت با داشتن داده های واقعی که خبرنگاران در اختیار اعضای کمپ می گذارد ممکن خواهد بود.

امیر صالحی، مدیرعامل خبرنگاران نکست، کمپ استارتاپی خبرنگاران نکست را اینگونه توصیف می نماید: کمپ هوش مصنوعی از چهار هفته پیش بعد از برگزاری آزمونی سخت برای داوطلبان ورود به این کمپ شروع شد. ابتدا 700 نفر برای شرکت در کمپ تابستانی هوش مصنوعی ثبت نام کردند که از این تعداد 100 رزومه برای آزمون ورودی انتخاب شد. بعد از برگزاری آزمون هم 52 نفر برای حضور در کمپ انتخاب شدند. در این کمپ ایده هایی از دل صنعت بیرون آمد، ایده هایی که از داخل یک صنعت به آن نگاه می نماید و مواردی را در نظر می گیرد که شاید از بیرون به خوبی دیده نگردد. در حال حاضر تیم ها به طور تعیین روی این ایده ها تمرکز نموده اند و امروز ارائه هایی داشتند تا تعیین گردد برای دوره هشت هفته ای پیش رو دقیقا در چه حوزه ای مشغول فعالیت خواهند شد. بعد از این دوره محصول اولیه آماده می گردد، ما از سرمایه گذارها برای سرمایه گذاری روی این ایده ها دعوت می کنیم، ایده هایی که برای خبرنگاران مناسب باشند در بخش های مختلف اجرایی خواهند شد و بسیاری از آنها تبدیل به استارتاپ خواهند شد. این ایده ها در زمینه کشف محصول، موتور جستجوی هوشمند، نوآوری در زمینه قیمت گذاری، بازی سازی و کراود فاندینگ (Crowd Funding)، لاجستیک، خدمات مشتریان و … است که در همه آنها از هوش مصنوعی استفاده می گردد.

سهیل مقدم، معاون تکنولوژی خبرنگاران (CTO) هم بعد از شنیدن ایده های تیم های مختلف می گوید: ما می توانیم در خصوص همه ایده هایی که مطرح شده است، چالش هایی در بخش تکنولوژی خبرنگاران برای تیم ها تعریف کنیم و می توان گفت این تیم ها دو ماه سخت پیش رو دارند. این ایده ها بسیار مرتبط با مسائلی است که ما در یک تجارت الکترونیک به آنها احتیاج داریم و به راحتی با داده های واقعی می توان ایده ها را به محصول باکیفیت تبدیل کرد.

سینا زمانی، دانشجوی سال آخر کارشناسی علوم کامپیوتر با تجربه کار در زمینه هوش مصنوعی و پروژه های دانشجویی در زمینه پردازش زبان، درباره ایده اولیه طراحی محصول در زمینه هوش مصنوعی می گوید: ایده اولیه گروه ما کار روی پردازش زبان و تمرکز روی شبکه های اجتماعی به زبان فارسی بود. اما در طول این کمپ به این نتیجه رسیدیم که موتور جستجوی هوشمند و پردازش زبان فارسی در این زمینه یکی از احتیاجهای مهم این صنعت است و ما هم توانایی کار در این حوزه را داریم و به این ترتیب روی ایده موتور جستجویی هوشمند که بر اساس مصاحبه قابلیت جستجو داشته باشد، تمرکز کردیم. کمپ هوش مصنوعی خبرنگاران نکست افراد با تخصص هوش مصنوعی و مسلط در این حوزه را دور هم جمع نموده است که از نظر علمی و فنی تقریبا یکدست هستند و کارگاه ها و آموزش ها هم در حوزه تیم سازی و هم در حوزه های فنی بسیار آموزنده بوده است. در این کمپ همه افراد روی ایده ها و علاقه مندی های خود وقت می گذارند.

امین ستایش، کارشناس کامپیوتر دانشگاه تهران هم حضور در این کمپ را فرصتی برای پیش بردن پروژه به شکل تیمی می داند و معتقد است ایده هایی که در یک تیم پرورش پیدا می نماید، نتیجه بهتری خواهد داشت: در این کمپ علاوه بر آموزش تکنیکال موضوعات مرتبط با هوش مصنوعی، نحوه ارائه و مهارت های نرم برای موفقیت در یک پروژه هم آموزش داده می گردد. ما تیم خوبی را تشکیل دادیم و روی ایده تشخیص تقلب در تبلیغات کار می کنیم. تیم ما در همین کمپ به این ایده رسید و جای خالی این ایده را در شرکت های ایرانی حس کردیم. ما تاکنون داده واقعی نداشتیم، اما تحلیل آماری برای آنالیز این موضوع انجام دادیم و با الگوریتم های هوش مصنوعی مدل هایی را توسعه دادیم که بتوانیم تقلب را پیدا کنیم تا هزینه های تبلیغات شرکت را پایین آوریم.

برنامه کمپ استارتاپی خبرنگاران نکست، با حضور دانشجویان، متخصصان و فعالان حوزه هوش مصنوعی و حمایت خبرنگاران نکست برنامه ای سه ماهه است که شرکت نمایندگان در آن اقدام به تیم سازی و توسعه ایده ها و طرح های خلاقانه خود می نمایند. در این برنامه افراد یا گروه های مختلف پس از آموزش مقدماتی تشکیل تیم دادند و تیم های منتخب کار روی ایده خود را برای یک بازه سه ماهه شروع کردند. اساتید و مربیان خبرنگاران نکست هم در طول این دوره تجربه و تخصص سال ها فعالیت اجرایی خود را در اختیار شرکت نمایندگان قرار می دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9828

به "ایده های جوان در حوزه هوش مصنوعی برای حل چالش های تجارت الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های جوان در حوزه هوش مصنوعی برای حل چالش های تجارت الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید