برای مقابله با عوارض جانبی درمان سرطان چه کنیم؟

به گزارش بلاگ پو، عوارض جانبی دارویی یکی از مهمترین مسائل در بیماران بستری در بیمارستان است که خصوصا در بیماران مبتلا به سرطان معمول تر و مشکل سازتر است.

برای مقابله با عوارض جانبی درمان سرطان چه کنیم؟

پزشکان آمریکایی براساس آنالیز های خود دریافتند یک روش جدید نور درمانی از زخم های دهانی ناشی از روش های درمانی سرطان پیشگیری می نماید.

در این آنالیز آمده است: فتوتراپی که نور درمانی با دوز پایین است روشی موثر در پیشگیری از موکوزیت دهانی در افرادی است که به دلیل ابتلا به سرطان دهان و گردن تحت درمان قرار دارند یا برای آنان پیوند سلول های بنیادی انجام گرفته است.

پرتو درمانی پس از ابتلا به سرطان اغلب موجب بروز زخم های دردناک شده که درمان آن ها در مدت زمان طولانی انجام می گردد.

یکی از متخصصان این مطالعه گفت: اکنون بسیاری از مبتلایان به سرطان از این روش درمانی سود می برند. همچنین نور به شکل لیزر درمانی در حین انجام جراحی سرطان به منظور خارج کردن بافت های آسیب دیده کاربرد دارد. زمانیکه شدت نور کاهش پیدا کند می تواند درد یا التهاب را تسکین داده و روند درمان را سرعت بخشد.

به گفته کارشناسان، بیمارانی که تحت درمان های سرطان قرار دارند اغلب دچارموکوزیت دهانی می شوند که از عوارض جانبی روش های درمانی این بیماری است. این عارضه می تواند روند درمان را متوقف ساخته و در موارد حاد به بستری شدن بیمار منجر گردد.

به گزارش یونایتدپرس، متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: این دستورالعمل جدید روش های بهتری را در اختیار پزشکان قرار می دهد تا خدمات مراقبتی مطلوبی را به مبتلایان به سرطان ارائه دهند.

منبع: ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: همگردی
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10915

به "برای مقابله با عوارض جانبی درمان سرطان چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مقابله با عوارض جانبی درمان سرطان چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید