بیمارستان پوست رازی توسط قرارگاه خاتم تکمیل شد ، می توانیم بیمارستان 400 تختخوابی سریع النصب را 20 روزه تحویل دهیم

به گزارش بلاگ پو، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم با اشاره به افتتاح رسمی بیمارستان پوست رازی تهران در آینده نزدیک و تغییر نام کنارگذر جنوبی تهران به آزادراه غدیر، گفت: محصول پالایشگاه آناهیتا که توسط قرارگاه ساخته می گردد غیرقابل تحریم است.

بیمارستان پوست رازی توسط قرارگاه خاتم تکمیل شد ، می توانیم بیمارستان 400 تختخوابی سریع النصب را 20 روزه تحویل دهیم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امروز در نشست خبری گفت: قرارگاه خاتم در حوزه ساخت بیمارستان توافقنامه ای با وزارت بهداشت به امضا رسانده است.

وی اضافه نمود: از نظر ما شرایط تعداد تخت بیمارستانی در کشور بحرانی است. متوسط جهانی به ازای صد هزار نفر 3.1 تخت بیمارستانی است، اما در کشور ما به ازای هر هزار نفر 1.6 تخت بیمارستانی وجود دارد در حالی که در کشوری مثل ژاپن به ازای هر هزار نفر 13 تخت بیمارستانی وجود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: با این حال در کشور ما توزیع تخت بیمارستانی هم متوازن نیست و به لحاظ درمانی نوعی بی عدالتی وجود دارد.

محمد اضافه نمود: در این راستا وزارت بهداشت قراردادی با قرارگاه خاتم برای ساخت 19 هزار تخت بیمارستانی منعقد کرد که تا به امروز 7 هزار و 200 تخت منجر به قرارداد و اجرا شده است و از این رقم هزار و 50 تخت تکمیل و تحویل شده است.

وی تاکید نمود: 6200 تخت بیمارستانی در حال احداث و اجرا داریم و قرارداد خاتم در 11 استان بابت این پروژه ها فعال است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اضافه نمود: از آنجا که دانشگاه علوم پزشکی مسائل اقتصادی دارد برای تامین اقتصادی این پروژه ها تفاهم کردیم بخشی به صورت نقد و بخشی در قالب تهاتر با ملک تامین اقتصادی شوند.

محمد گفت: قیمت ساخت و تجهیزات دائما رو به افزایش است، اما قرارگاه در شهر های مختلف بابت این پروژه ها فعال است وکار را ادامه داده است.

وی اضافه نمود: بیمارستان پوست رازی در ضلع شرقی بیمارستانی رازی تهران در خیابان وحدت اسلامی در قالب 8 طبقه با 160 تختخواب توسط قرارگاه تکمیل شد که در حال حاضر در حال بهره برداری است، اما به زودی با حضور مقامات افتتاح رسمی می گردد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: همچنین بیمارستان شهدای تجریش در فاز دوم با 750 تخت خواب توسط قرارگاه اجرا می گردد؛ و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سرانجام سال تحویل خواهد شد.

محمد گفت: جمع کل 7200 تختخواب بیمارستانی جمعا 19 هزار متر مربع بنا است.

*پیشنهاد ساخت بیمارستان های سریع الانصب و دائم به وزارت بهداشت

وی گفت: اخیرا با توجه به شیوع بیماری کرونا سعی نموده ایم در احداث بیمارستان ها تسریع گردد وزیر بهداشت هم برای تسریع دستورات لازم را داده اند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اضافه نمود: اعلام آمادگی نموده ایم بیمارستان های سریع الانصب و دائم به صورت فلت در کوتاه مدت با هزینه پایین احداث کنیم که همه مشخصات بیمارستان دائمی را دارد و به صورت پیش ساخته بتونی است.

محمد گفت: پیشنهاد داده ایم بیمارستان 400 تختخوابی سریع الانصب را می توانیم 20 روزه تحویل دهیم که هنوز در کشور احتیاج نیست، اما در صورت ضرورت آماده هستیم.

* فراوری روزانه 53 هزار ماسک و 2 هزار کاور محافظتی

وی گفت: از روزی که کرونا شیوع پیدا کرد قرارگاه با توجه به اینکه در بسیاری از استان ها کارگاه چرخ خیاطی برای اشتغال پایدار محرومان در روستا ها ایجاد نموده بود همه این کارگاه ها را در اختیار فراوری ماسک و کاور محافظتی قرار داد و روزانه 53 هزار ماسک و 2 هزار کاور محافظتی فراوری می نماید.

* احتمال حضور قرارگاه خاتم در پروژه های اقدام ملی مسکن

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: در حوزه احداث مسکن در طرح اقدام ملی اخیرا ارتباطی از سوی وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم برقرار شد و درخواست همکاری دادند. در حال صحبت هستیم و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

محمد ادامه داد: احتمالا در استان های مختلف مجموعه هایی به قرارگاه خاتم واگذار خواهد شد، ولی قطعی نیست، اما قطعا قرارگاه به عنوان پیمانکار صرف خواهد شد و ما احتیاط داشته ایم در حوزه کاری مستقیما با مردم وارد ارتباط نشویم.

* توقف فعالیت دستگاه های TBM در پروژه تونل انتقال آب لار

وی گفت: تونل انتقال آب لار برای تامین آب شرب شرق تهران برنامه ریزی شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اضافه نمود: دو دستگاه TBM زیرزمینی داریم که 25 میلیون دلار ارزش آن است، اما به دلیل عدم تامین اقتصادی از سوی کارفرما این دستگاه ها متوقف است.

* تغییر نام کنار گذر جنوبی تهران به آزاد راه غدیر/ افتتاح در آبان 99

محمد در پاسخ به سؤالی مبنی بر شرایط تکمیل پروژه کنار گذر جنوبی تهران گفت: این پروژه به طول 160 کیلومتر از آبیک و ضلع جنوبی استان های البرز و تهران می گذرد و به سه راه چرم شهر درآزادراه قم-گرمسار متصل می گردد.

وی اضافه نمود: زمان سفر با تکمیل این آزادراه برای سواری ها دو ساعت و برای ناوگان سنگین یک و نیم ساعت کاهش می یابد. ضمن آنکه صرفه جویی در مصرف سوخت ایجاد می نماید و برای استان های تهران و البرز در شرایط بحران نقش پدافند غیرعامل را دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: با هماهنگی وزارت راه نام کنارگذر جنوبی تهران به آزاد راه غدیر تغییر یافت. این پروژه تا سرانجام آبان سال جاری تکمیل می گردد.

محمد ادامه داد: تامین اقتصادی این پروژه 70 درصد بر عهده قرارگاه خاتم و 30 درصد بر عهده وزارت راه است. ارزش فعلی پروژه 3600 میلیارد تومان برآورد می گردد و تکمیل آن در 5 سال نشان از فعال بودن کارگاه های پروژه دارد.

وی در باره میزان آورده دولت در این پروژه گفت: 380 میلیارد تومان آورده دولت به صورت اوراق مشارکت توسط سازمان برنامه و بودجه تامین می گردد.

* جزئیات ساخت پالایشگاه ایرانی آناهیتا/ محصولات پالایشگاه غیرقابل تحریم است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پاسخ به سؤالی مبنی بر آخرین شرایط سرمایه گذاری قرارگاه در ساخت پالایشگاه آناهیتا شرح داد: پالایشگاه آناهیتا توسط قرارگاه خاتم طراحی و ساخته می گردد که در حال طراحی هستیم. تخصیص از وزارت نفت گرفته شده است. زمین تامین شده است و با اتمام طراحی عملیات پروژه شروع می گردد و در 4 سال ساخته خواهد شد.

محمد با بیان اینکه پروژه پالایشگاه آناهیتا را به صورت فاز به فاز تکمیل می کنیم، گفت: با احداث هر فاز درآمدی ایجاد می گردد که در تکمیل فاز بعدی به ما یاری می نماید.

وی گفت: در ساخت پالایشگاه آناهیتا از تجهیزات و نیروی ایرانی حداکثر استفاده را داریم. ساخت تجهیزات کاملا ایرانی است و در ستاره خلیج فارس هم این تجربه را داشتیم و آناهیتا هم به صورت پالایشگاهی ایرانی احداث می گردد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: پالایشگاه آناهیتا نقش عمده ای در صادرات کشورمان به همسایه های غربی خواهد داشت و محصولات آن به هیچ وجه تحریم پذیر نیست. نفت خام به فرآورده در سطح پایین دستی تبدیل می کنیم که این قابل تحریم نیست و در جهان خواستار زیادی دارد وکشور ما هم بخش عمده ای از این را وارد می نماید.

محمد اضافه نمود: ظرفیت پالایشگاه آناهیتا 150 هزار بشکه نفت خوراک پالایشگاه در روز است که از محل مخزن نفتی شمال دزفول توسط خط لوله تامین می گردد.

* ضرورت اجماع بین نخبگان و قانع کردن فکری در طرح های انتقال آب

وی گفت: آبرسانی بین استان ها مباحث پیچیده ای است. در کشور ما 80 درصد بارش ها در 20 درصد سطح کشور انجام می گردد و ضرورت دارد طرح های انتقال آب حوزه به حوزه انجام گردد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: انتقال آب حوزه به حوزه از سوی وزارت نیرو صورت گرفته است، اما عدم تفاهمی بین استان هایی نظیر خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

محمد با تاکید بر اینکه حتما باید اجماعی بین نخبگان در این باره صورت گیرد، گفت: ما معتقدیم قبل از اجرای این طرح ها باید قانع کردن فکری و ذهنی انجام گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30924

به "بیمارستان پوست رازی توسط قرارگاه خاتم تکمیل شد ، می توانیم بیمارستان 400 تختخوابی سریع النصب را 20 روزه تحویل دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان پوست رازی توسط قرارگاه خاتم تکمیل شد ، می توانیم بیمارستان 400 تختخوابی سریع النصب را 20 روزه تحویل دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید