ترامپ از طریق مشاور امنیت ملی کره جنوبی برای کیم پیام فرستاد

به گزارش بلاگ پو، مشاور امنیت ملی کره جنوبی گفت در دیدار با رئیس جمهور آمریکا پیامی را از او دریافت کرده و به رهبر کره شمالی منتقل کرده است.

ترامپ از طریق مشاور امنیت ملی کره جنوبی برای کیم پیام فرستاد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چونگ اوی یونگ مشاور امنیت ملی کره جنوبی روز جمعه گفت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مناسب تولد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، برای وی پیام فرستاده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یونگ به خبرنگاران گفت، این هفته در سفرش به آمریکا پیامی را از ترامپ دریافت کرده و دیروز (پنجشنبه) آن را برای کیم فرستاده است.

یونگ در این باره گفت: روزی که ما دیدار کردیم، روز تولد کیم جونگ اون بود و ترامپ که این تاریخ را به یاد داشت از من درخواست کرد پیامی را منتقل کنم.

رویترز نوشت تاریخ تولد کیم به احتمال زیاد 8 ژانویه است و دولت آمریکا سال تولد وی را 1984 ثبت کرده است.

یونگ درخصوص شفاهی یا کتبی بودن پیام یا این که آیا شامل چیزی فراتر از تبریک تولد کیم بوده یا خیر توضیحی نداد.

یونگ روز چهارشنبه با استفان بیگان نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی دیدار و بر همکاری نزدیک آمریکا و کره جنوبی درخصوص کره شمالی تأکید کرد. این دو همچنین درخصوص مسائل خاورمیانه و امنیت جهانی گفت وگو کردند.

هفته آینده نیز کانگ کیونگ وا وزیر امور خارجه کره جنوبی، به همراه توشیموتسو موتگی همتای ژاپنی خود، با مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا دیدار خواهد کرد.

روز سه شنبه مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی گفت نیاز مبرمی برای یافتن راه هایی عملی برای تقویت روابط با کره شمالی وجود دارد. وی همچنین جهت دیدار با کیم در کره شمالی اعلام آمادگی کرد.

گفت وگوهای هسته ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان کیم و ترامپ در هانوی در آغاز سال جاری میلادی به بن بست برخورده است. پیونگ یانگ خواستار کاهش تحریم های بین المللی وضع شده علیه این کشور به بهانه برنامه موشکی و هسته ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ یانگ در جهت خلع سلاح هسته ای منوط کرده است.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18919

به "ترامپ از طریق مشاور امنیت ملی کره جنوبی برای کیم پیام فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از طریق مشاور امنیت ملی کره جنوبی برای کیم پیام فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید