ترمیم تاندون های آسیب دیده با لیزر درمانی

به گزارش بلاگ پو، جام جم/ تاندون ها مشخصات ساختاری خاصی دارند که کلاژن بخش اصلی آن را تشکیل می دهد و در محل اتصال عضله به استخوان قرار می گیرد. ترمیم تاندون پس از تخریب یا پارگی، هفته ها تا ماه ها طول می کشد.

ترمیم تاندون های آسیب دیده با لیزر درمانی

در پارگی تاندون در بیشتر مواقع احتیاج به بی حرکتی طولانی برای حفاظت از نسج آسیب دیده است و در بعضی موارد بعد از بی حرکتی طولانی، احتیاج به جراحی و ترمیم است.لیزردرمانی کم توان یا سرد با استفاده از شدت پایین نور لیزری و ایجاد اثرات بیومولکولی، التهاب تاندون آسیب دیده را برطرف می نماید.این روش درمانی غیرتهاجمی و مؤثر در کاهش زمان مورد احتیاج برای تاندون آسیب دیده برای برگشتن به حالت طبیعی است.

ورزشکاران اغلب در تاندون های اندام های تحتانی آسیب دیدگی پیدا می نمایند و افرادی که بار سنگین حمل می نمایند اغلب آسیب دیدگی تاندون های اندام فوقانی دارند.لیزردرمانی به بازگشت خواص بیومکانیکی تاندون که قابل اندازه گیری است، یاری می نماید. این شیوه همچنین در کنار درمان های دارویی مانند ضدالتهاب های غیراستروئیدی و اولتراسوند به عنوان درمان مکمل موجب تسریع بازگشت تاندون به شرایط طبیعی پیش از آسیب دیدگی می گردد.

لیزردرمانی کم توان با ترمیم سلولی، تحریک سیستم عروقی، ترمیم زخم، برطرف درد در درمان پارگی حاد و مزمن تاندون های اندام فوقانی و تحتانی مؤثر است.برگشت عملکرد طبیعی تاندون پس از آسیب دیدگی به سختی ممکن می گردد و لیزردرمانی در این مرحله نیز موثر است و به بازتوانی کارکرد طبیعی تاندون یاری می نماید. پاسخ های درمانی بر اساس مشخصات انتخابی لیزر توسط لیزردرمانگر متفاوت خواهد بود.با ترکیب لیزردرمانی و روش های دیگر درمان پارگی تاندون، میزان پاسخ دهی بیشتر خواهد شد.علاوه بر مشخصات لیزر، زمان آغاز لیزردرمانی پس از آسیب جزو عوامل مؤثر در درمان محسوب می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: همگردی
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34054

به "ترمیم تاندون های آسیب دیده با لیزر درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم تاندون های آسیب دیده با لیزر درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید