ترمیم لایه ازون شروع شده است

به گزارش بلاگ پو، نماینده مقیم سازمان ملل در تهران گفت: پروتکل مونترال یکی از پیروز ترین پیمان های جهانی در حوزه محیط زیست است که توانسته صددرصد مواد مخرب لایه ازون را کاهش دهد و در نتیجه ضخیم شدن و ترمیم لایه ازون آغاز شده است.

ترمیم لایه ازون شروع شده است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ گری لوییس ـ نماینده مقیم سازمان ملل در تهران با تاکید بر اینکه تمرکز ما روی هیدروکلرکربن ها خواهد بود، گفت: در همین جهت کشورهای عضو پروتکل مونترال اخیرا در رواندا گرد هم آمدند و بر حذف گازهای CFC تفاهم کردند؛ تقاضای من از دولت جمهوری اسلامی ایران این است که این پروتکل جدید را مورد آنالیز قرار دهد و به آن ملحق گردد.

وی ادامه داد: ایران از حدود سال 1990 تا به امروز اهداف و تعهدات خود برای حفاظت از لایه ازون را محقق نموده است. همکاری دفاتر مختلف سازمان ملل با پروژه حفاظت از لایه ازون از سال 2012 شروع شد. در این پروژه دولت ایران تعهد نموده است میزان واردات گازهای مخرب لایه ازون را کاهش دهد و متعهد شده بود که تا سال 2015 از انتشار این گازها تا 15 درصد بکاهد.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران با اشاره به اینکه دولت ایران و سازمان حفاظت محیط زیست این کار را با همکاری بخش های مختلف سازمان ملل انجام داده است، گفت: ایران بهترین تجربه برای حفاظت از لایه ازون در سطح منطقه است و پیشنهاد مدیر طرح ملی حفاظت از لایه ازون برای اینکه ایران به عنوان مرجع حفاظت از این لایه در منطقه شناخته گردد مورد توجه و آنالیز قرار خواهد گرفت.

لوییس با بیان اینکه باید به پیروزیت های پروژه اول توجه گردد و با اتکا به آن وارد فاز دوم حفاظت از لایه ازون شویم، گفت: باید بتوانیم از تجارب گذشته حداکثر استفاده را بکنیم؛ تا سرانجام سال جاری فاز دوم پروژه امضا خواهد شد و اجرای آن به زودی شروع می گردد که امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست همکاری خود را با دفاتر مختلف سازمان ملل ادامه دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: در سطح جهانی در موضوع حفاظت از لایه ازون اهداف به گونه ای تنظیم شده که ضروری است کار بیشتری انجام گردد؛ این موضوع مستلزم کار بیشتر در ایران نیز است. پروتکل مونترال یکی از پیروز ترین پیمان های جهانی در حوزه محیط زیست است و این پروتکل توانسته صددرصد مواد مخرب لایه ازون را کاهش دهد،در نتیجه ضخیم شدن و ترمیم لایه ازون شروع شده است که این اتفاق شادمان نماینده کره زمین را از تشعشعات خورشید حفاظت می نماید.

نماینده مقیم سازمان ملل در ایران اضافه کرد: توافقنامه همکاری سازمان ملل با ایران با عنوان سند پشتیبانی توسعه سازمان ملل در ایران شناخته می گردد که در چهار حوزه محیط زیست، بهداشت، اقتصاد مقاومتی و کنترل مواد مخدر است؛ در حوزه اول یعنی محیط زیست روی دو موضوع مدیریت یکپارچه منابع طبیعی و اقتصاد کم کربن تمرکز داریم و 18 آژانس سازمان ملل که در ایران فعال هستند در جهت تحقق این محورها فعالیت می نمایند.

لوییس تاکید نمود: امیدواریم مجموعه سازمان ملل بتواند برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار همکاری داشته باشد؛ ایران نیز با طرح های بین المللی محیط زیست نهایت همکاری را انجام دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21325

به "ترمیم لایه ازون شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم لایه ازون شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید