حوزه بهداشت و درمان؛ یکی از نگرانی ها در خراسان شمالی

به گزارش بلاگ پو، استاندار خراسان شمالی گفت: با هدف توسعه هزینه اعتبارات در استان باید منطبق بر تفکر و برنامه ریزی باشد.

حوزه بهداشت و درمان؛ یکی از نگرانی ها در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدعلی شجاعی در ششمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: در سند توسعه استان پیشران های مالی شهرستان ها کاملا معین است و در هزینه اعتبارات باید این موضوع مورد توجه باشد.

وی اضافه نمود: یکی از نگرانی های استان بخش بهداشت و درمان به ویژه در شهرستان های راز و جرگلان و جاجرم است اما در کمیته برنامه ریزی این شهرستان ها به کاهش اعتبارات این دو فصل رای داده شده است.

وی ادامه داد: گردشگری دومین پیشران مالی استان است اما سر جمع رای کمیته برنامه ریزی شهرستان ها به کاهش اعتبارات این فصل است.

شجاعی همچنین با اشاره به رای شهرستان ها مبنی بر کاهش اعتبارات فصل آموزش فنی و حرفه ای، توضیح داد: تاکید ما بر تطبیق رشته های دانشگاهی با نیازهای استان با توجه به پیشران های مالی و توسعه می باشد چرا که تربیت نیروی تحصیلنموده ماهر موجب گره گشایی از مسائل می گردد.

وی بیان نمود: در بخش آموزش و پرورش نیز نگرانی استان نرخ بالای بیسوادی به ویژه در نقاط روستایی و زنان است که بی توجهی به این نکات بسیار خطرناک است.

شجاعی تاکید نمود: تصمیم گیری برای هزینه اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها باید با توجه به مسائل هر منطقه باشد و همچنین در توزیع اعتبارات تنها شاخص جمعیت مورد توجه نباشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه سرانجام آبان ماه سالجاری تمامی مدارس سنگی استان برچیده خواهد شد، توضیح داد: این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و مدیران اجرایی استان بدانند بعد از تصمیم گیری مبنی بر اجرای یک طرح به هر توافقی که رسیدیم باید در زمان معین شده کار به اتمام برسد، بنابراین پیگیری های لازم را با دستگاه های ملی خود داشته باشید.

شجاعی خاطر نشان کرد: کوشش ما باید کاهش بروکراسی های اداری باشد و بنابراین روند امور در چهار کارگروه اصلی استان آنالیز گردد و پیشنهادات برای رسیدگی سریع به درخواست ها و اجرایی شدن مصوبات اعلام گردد.

وی اضافه نمود: زمان پاسخگویی به استعلام مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست حداکثر یک هفته باشد.

وی گفت: خیریه ها در استان خراسان شمالی خیلی دیده نمی شوند، این در حالی است که خیریه ها در کشور در تمامی حوزه ها فعالیت وسیعی دارند.

شجاعی با حمایت از فعالیت خیریه ها و سازمان های مردم نهاد برای تامین نداشته های استان، اضافه نمود: آورده آنان برای استان ماندگار است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر کوشش برای جهش استان تاکید داشت و توضیح داد: برای تامین نداشته ها و رفع عقب ماندگی های استان هر دستگاه ملی پای کار بیاید ما به اعتبارات استانی سمت و سو خواهیم داد.

وی به سفر مسئولان مختلف کشوری هم اشاره داشت و گفت: این رفت و آمدها برای جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه استان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه باید همه جانبه باشد، تاکید نمود: برای حل مشکل مسکن استان بعد از جمع بندی اطلاعات وضعیت استان در این حوزه با وزیر راه و شهرسازی و سازمان ملی مسکن کشور نشست داشتم تا بعد از اثبات اهلیت سرمایه گذاران با ترک تشریفات این مشکل در استان با ساخت 2 تا 5 هزار مسکن رفع گردد.

شجاعی در ادامه این نشست به بخش ورزش استان هم گریزی داشت و اضافه نمود: در حال آماده سازی حضور 13 تیم ورزشی در لیگ های مختلف کشوری هستیم.

وی با انتقاد از روند اجرای مصوبات ملی برای بحث سیل استان، توضیح داد: یکی از مصوبات دولت ساخت 6500 واحد مسکونی در خراسان شمالی است اما استان در این بخش عقب است البته بنده اعتقاد دارم فرمول ساخت اشتباه است که این موضوع را به طور کتبی به مرکز اعلام نموده ام.

شجاعی به تقویت بخش فرهنگ، هنر و رسانه، مالی، آموزشی به ویژه زنان روستایی تاکید نمود و گفت: منشا جهش استان انجام مصوبات سفر مسئولان مختلف کشوری به استان و یا جلسات بنده با همراهی نمایندگان استان در سطح ملی می باشد.

وی با بیان اینکه باید به کارها هجوم آورد، مطرح نمود: برای حل مسائل استان همه باید پای کار بیایند و بدانند این مسائل مربوط به یک بخش خاص نیست.

دکتر شجاعی اعلام نمود: برای پیگیری اجرای مصوبات جلسات استانی، ملی و سفرها به افرادی به عنوان نماینده ام ابلاغ خواهم زد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد تحول، کار جدید و منابع متنوع لازمه تفکر مدیریتی است که باید با پیگیری در سطح ملی بتوانیم بخشی از اعتبارات توزیع نشده ملی و منابع بخش خصوصی را جذب کنیم.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان شمالی ادامه داد: در بخش گردشگری باید نگاه ها عوض گردد تا با ایجاد جاذبه و ارائه خدمات مانند محل اسکان، تفریح و خرید بتوانیم مسافران و زائران را در استان ماندگار کنیم.

شجاعی با اعلام این خبر که طرح گردشگری استان تهیه می گردد، گفت: برای جذب مسافران و زائران باید در جهت رفت و آمد آنان به فکر ایجاد خدمات باشیم اینکه تنها در یک روستا به عنوان هدف گردشگری جاذبه ایجاد کنیم موجب جذب و ماندگاری مسافران نمی گردد.

شجاعی خطاب به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دستور داد: در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه و شورای اداری استان فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی باید از فعالیت خود برای جذب اعتبارات ملی و سرمایه گذاران بخش خصوصی ارائه گزارش داشته باشند.

بر اساس این گزارش، دستور کار تفویض اختیارات به کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست با تاکید بر اینکه مصوبات این کارگروه به اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال گردد، تایید شد و همچنین اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان ها، تغییر سهم فصول استانی و پروژه های توزیعی سطح استان در سال 98 تایید و تصویب شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11376

به "حوزه بهداشت و درمان؛ یکی از نگرانی ها در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه بهداشت و درمان؛ یکی از نگرانی ها در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید