خبرنگاران والدین با بچه ها مبتلا به کرونا چگونه برخورد کنند؟

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران - فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: بچه ها مبتلا به کرونا باید از اثرات مخرب این بیماری آگاه شده و در صورت افزایش اختلال اضطراب آنها از روانپزشکان بهره گیرند.

خبرنگاران والدین با بچه ها مبتلا به کرونا چگونه برخورد کنند؟

مهشید رابطیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران درباره چگونگی برخورد والدین با بچه ها مبتلا به کرونا گفت: بچه ها و نوجوانان در صورت ابتلا به این ویروس باید با اثرات بیماری بر دیگران آشنا شوند. به عبارت دیگر علل دوری از دوستان و نزدیکان و قرنطینه خانگی باید با زبان ساده برای آنان توضیح داده شود.

وی ادامه داد: همچنین اضطراب و تنش والدین در برخورد با فرزندان باید کنترل شود؛ گاه ویروس کرونا در بچه ها با علائم بالینی همراه نمی شود، اما اضطراب و نگرانی پدر و مادر بر فرزندان اثرگذار و سبب بروز اضطراب در کودک می شود.

این متخصص اعصاب و روان اعلام کرد: در برخی بچه ها اما بیماری های زمینه ای، اختلالات اضطرابی و ژنتیک موجب بروز آسیب های روحی می شود. این بچه ها در صورت ابتلا به ویروس کرونا نیازمند مداخلات روان درمانی و دارودرمانی می شوند.

رابطیان افزود: گاه نیز قرنطینه خانگی، شست وشوی مداوم دست ها، اضطراب و نگرانی پدر و مادر، ابتلا به ویروس کرونا بدون علائم بالینی کودک و نوجوان را دچار کم خوابی، بی قراری، خشونت و پرخاشگری و بی حوصلگی می کند؛ سطح اضطراب این بچه ها نیز عمدتا افزایش یافته و نیازمند مداخلات روان پزشکی است.

به گفته این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان، ویروس کرونا به عنوان یک بیماری ناشناخته گاه بر مغز نیز اثرگذار و سطح اضطراب آدمی را افزایش می دهد.

رابطیان همچنین با اشاره به اختلال اضطراب بیماری ادامه داد: مشاهده بیماران در بیمارستان ها و مراکز درمان از طریق تلویزیون و ابتلا دوستان و نزدیکان نیز می تواند سبب اضطراب، افسردگی و وسواس های شدید شود که این آسیب ها هم به طور حتم نیازمند معالجه و درمان است.

وی یادآور شد: در حال حاضر با تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، هنری، ورزشی و قرنطینه خانگی استفاده بچه ها و نوجوانان از کامپیوتر و تلویزیون افزایش یافته است؛ این بچه ها باید توسط والدین با برعهده گیری برخی تکالیف و مسئولیت ها نظیر آشپزی و... از استفاده افراطی اینترنت و فضای مجازی و تلویزیون دور شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31728

به "خبرنگاران والدین با بچه ها مبتلا به کرونا چگونه برخورد کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران والدین با بچه ها مبتلا به کرونا چگونه برخورد کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید