خبرنگاران 2 دستگاه نمونه گیری حوزه درمانی در کرمانشاه تولید شد

به گزارش بلاگ پو، کرمانشاه - خبرنگاران- مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تولید سواب نمونه گیری و دستگاه ویدیو لارینگوسکوپ برای اولین بار در کشور در استان کرمانشاه تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و پارک علم و فناوری استان خبر داد.

خبرنگاران 2 دستگاه نمونه گیری حوزه درمانی در کرمانشاه تولید شد

دکتر تورج شیرزادیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اضافه کرد: تولید کننده داخلی سواب های انتقال و نمونه برداری برای بیماری کرونا در کشور وجود ندارد اما یکی از فناوران پارک علم و فناوری کرمانشاه با مشارکت علمی و اجرایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و زیر نظر مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه برای اولین بار در کشور پیروز به تولید سواب نمونه گیری پلیمری شده است.

او با بیان اینکه دسترسی به تعداد بالای سواب های نمونه گیری Nasopharyngeal از مهمترین چالش های هر یک از کشورهای درگیر این پاندمی در دنیاست، گفت: نمونه ها با تکنیک پرینت سه بعدی ساخته شده و کشورهای مختلفی مانند آمریکا، اسپانیا و کانادا از این تکنیک برای تولید سواپ استفاده می کنند.

وی گفت: نمونه تولید شده قابل رقابت با نمونه های خارجی و بسیار مشابه همین نمونه هاست و تمامی مشخصات این نمونه ها را داراست.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طراحی منحصر به فرد، انعطاف پذیری بالا، عدم اثر بر روی RNA و تداخل با PCR و سازگار بودن مواد اولیه آن با بدن را از دیگر از مزایای این دستگاه نسبت به نمونه های موجود در دنیا دانست و گفت: این دستگاه همچنین قابلیت تحمل توسط فرد نمونه گیری شونده را بالا برده و موجب سهولت کار نمونه گیری می شود.

شیرزادیان اضافه کرد: پس از انجام تست های اولیه، عملکرد این سواپ های تولید شده در نمونه برداری از موارد مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان فارابی کرمانشاه و آزمایشگاه مرکزی (زیر نظر جناب آقای دکتر رضوانی) بررسی و با نمونه های خارجی کاملا تطابق داشت.

او گفت: این نمونه تولیدی با پیگیری های معاونت غذا و دارو و مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه، در تاریخ 10 خرداد 99 برای اولین بار در کشور پیروز به دریافت پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد و بزودی به تولید انبوه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: محصول دیگر تولید شده در استان و آن هم برای نخستین بار در کشور دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ با تکنولوژی و دانش فنی داخلی است.

او توضیح داد: شرکت نورسا دایان درمان به عنوان یک شرکت دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری استان و مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه، اولین تولید کننده دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ در کشور است که پس از انجام تست های آزمایشگاهی و بالینی در تاریخ 12خرداد 99 مفتخر به دریافت پروانه ساخت از وزارت بهداشت شده است.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های انجام شده و تأیید پزشکان، دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ علاوه بر کاربردهای تخصصی و تعریف شده کمک شایانی در رابطه با بیماران کرونایی در سطح کشور داشته است.

او اظهار امیدواری کرد با تکیه و اعتماد به توانمندی های بومی و استانی شاهد بروز و ظهور شرکت ها و افراد خلاق و دلسوز در استان در تمام حوزه ها به خصوص در عرصه سلامت باشیم که این مهم دستاوردهای عظیمی را برای استان و کشور در پی خواهد داشت، همچنانکه طریق پیشرفت بسکمک از کشورهای توسعه یافته از همین راستا بوده است.

وی ادامه داد: با اتکاء به این ظرفیت های بومی خوشبختانه در تولید محصولاتی همچون ماسکN95 ، انواع لباس های حفاظتی در مقابل ویروس کرونا، شیلدهای محافظ صورت و سایر اقلام در استان به خودکفایی رسیده و هیچ نیازی به خارج از استان احساس نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا روز 21 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 11 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 811 مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 177 هزار و 938 نفر رسید.

دکتر لاری اضافه کرد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 81 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 8 هزار و 506 نفر رسید.

او گفت: خوشبختانه تا کنون 140 هزار و 590 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و تا کنون یک میلیون و 151 هزار و 32 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28290

به "خبرنگاران 2 دستگاه نمونه گیری حوزه درمانی در کرمانشاه تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 دستگاه نمونه گیری حوزه درمانی در کرمانشاه تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید