دادگستری آمریکا بانک ترکیه ای را به دور زدن تحریم های ایران متهم کرد

به گزارش بلاگ پو، وزارت دادگستری آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) یک بانک بزرگ ترکیه ای را به تخلفات اقتصادی و پولشویی به منظور دور زدن تحریم های آمریکا متهم نموده است.

دادگستری آمریکا بانک ترکیه ای را به دور زدن تحریم های ایران متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک دادگاه فدرال در نیویورک بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) بانک خلق ترکیه را رسماً به پولشویی، کوشش برای دور زدن تحریم های ایران و بعضی جرائم دیگر متهم کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بارها از دولت باراک اوباما و دونالد ترامپ روسای جمهور سابق و فعلی آمریکا خواسته بود علیه این بانک طرح اتهام نکنند.

به گزارش بلومبرگ، دادستان های فدرال این بانک را به مشارکت در طرحی فراگیر برای دور زدن ممنوعیت ها در زمینه دسترسی ایران به نظام اقتصادی آمریکا متهم نموده اند.

طبق این گزارش، این کیفرخواست روز سه شنبه در دادگاه فدرال منهتن علیه بانک خلق ترکیه تنظیم شده است.

بانک خلق (یا هالک بانک) ترکیه به اتهام دور زدن تحریم های ایران، هدف اقدامات خصمانه آمریکایی ها قرار گرفته است. پیش از این، دو نفر در ارتباط با این پرونده محاکمه شد اند.

متهم کلیدی در این پرونده یک تاجر ایرانی-ترکیه ای به نام رضا ضراب است که آمریکا او را کوشش برای انجام صدها میلیون دلار معاملات اقتصادی در نقض تحریم های واشنگتن متهم نموده است. ضراب، در همین پرونده به عنوان شاهد یک متهم دیگر به نام محمد هاکان آتیلا از مدیران پیشین هالک بانک حضور پیدا کرد.

محمد هاکان آتیلا اردیبهشت ماه سال گذشته به جرم مشارکت در دور زدن تحریم های ایران در یک دادگاه نیویورکی محاکمه و به گذراندن 22 ماه پشت میله های زندان محکوم شد.

هالک بانک قبلاً هرگونه تخلف را رد نموده و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه این پرونده را به عنوان یک حمله سیاسی علیه دولت ترکیه محکوم نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13748

به "دادگستری آمریکا بانک ترکیه ای را به دور زدن تحریم های ایران متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگستری آمریکا بانک ترکیه ای را به دور زدن تحریم های ایران متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید