درخواست پارلمان یمن از شورای امنیت برای لغو تحریم ها علیه پسر صالح

به گزارش بلاگ پو، پارلمان یمن از شورای امنیت خواست تحریم های اعمال شده علیه مردم این کشور از جمله احمد صالح، پسر بزرگ علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین این کشور را لغو کند.

درخواست پارلمان یمن از شورای امنیت برای لغو تحریم ها علیه پسر صالح

به گزارش خبرنگاران، سایت حزب کنگره سراسری مردمی یمن و خبرگزاری سبا یمن وابسته به انصارالله یمن اعلام کردند یحیی علی الراعی، رئیس پارلمان یمن در نامه ای خطاب به رئیس و اعضای شورای امنیت نوشت: از شما انتظار می رود تحریم ها علیه شهروندان یمنی از جمله قطعنامه های را که شامل حال احمد علی عبدالله صالح، سفیر سابق یمن در امارات نیز می گردد را لغو کنید زیرا احمد صالح شایسته لغو تحریم هایی است که از سال 2015 براساس قطعنامه شماره 2216 علیه او اعمال شد.

پارلمان یمن در این پیغام خواهان لغو تحریم ها و ممنوعیت اعمال شده علیه مردم یمن از جمله قطعنامه شماره 2140 شورای امنیت مصوب سال 2014 شد.

پارلمان یمن در ادامه تاکید نمود: این مسئولیت ما در برابر گروه های سیاسی و حزبی مختلف یمن است که هرگونه ستمی که به آنها اعمال می گردد را کنار بزنیم.

طبق گفته های الراعی پسر صالح در طول یکسال گذشته خالصانه کار نموده و به تمام دستورات صادره عمل نموده است. این بیانیه می نویسد: او به محض صدور دستوری برای فعالیت در یمن به عنوان سفیر به آن عمل نموده و هرگز اقدامی علیه روند سیاسی و تصمیمات گرفته شده از سوی رهبران یمن انجام نداد و برای موفقیت روند انتقال سیاسی قدرت در یمن همکاری کرد.

در ادامه این نامه آمده است: احمد علی به طور کلی از حوادث سیاسی و نظامی که در یمن وجود دارد دوری جست و در هیچ یک از آنها دخالت نکرد و تصمیم برای تحریم او براساس ادعاها و اطلاعاتی منتشر شده از طرف رقبای سیاسی اش انجام شد. او به تصمیم شورای امنیت درباره تحریم ها احترام گذاشت و به تمام بندهای آن پایبند بود و از زمان صدور تصمیمی هرگز با آن مخالفت نکرد.

پارلمان یمن در کنترل حزب کنگره یمن است که عبدالله صالح تا پیش از کشته شدنش ریاست این حزب را بر عهده داشت. حزب کنگره از شرکای انصارالله در حکومت یمن است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2301

به "درخواست پارلمان یمن از شورای امنیت برای لغو تحریم ها علیه پسر صالح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پارلمان یمن از شورای امنیت برای لغو تحریم ها علیه پسر صالح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید