دولت ترامپ در پی باج گیری بیشتر از ژاپن و کره جنوبی

به گزارش بلاگ پو، منابع آگاه از تقلای دولت آمریکا برای افزایش هزینه های حضور نظامیان این کشور در ژاپن و کره جنوبی خبر داده اند.

دولت ترامپ در پی باج گیری بیشتر از ژاپن و کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام دولت آمریکا گفت که واشنگتن در پی افزایش هزینه های استقرار نظامیان آمریکایی در ژاپن و کره جنوبی است.

به نوشته شماره چهارشنبه روزنامه آساهی جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید حین سفر خود به ژاپن مورخ 21 و 22 جولای (سی ام و سی و یکم تیر) احتمال افزایش پنج برابری هزینه های حضور نظامیان آمریکایی در ژاپن را در مذاکرات با تارو کونو وزیر خارجه و شوتارو یاچی رئیس دبیر خانه شورای امنیت ملی ژاپن اعلام کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز مدتهاست که گلایه می نماید ژاپن به اندازه کافی در تامین هزینه های دفاع از خود یاری نمی نماید.

این در حالی است که مردم ژاپن بارها نسبت به حضور نظامیان آمریکایی در این کشور معترض شده اند به طوری که اهالی اوکیناوا چندی قبل با افتتاح یک پایگاه نظامی جدید آمریکا در این جزیره مخالفت کردند. آن ها اعتقاد دارند چنین پایگاهی آسیب هایی را به محیط زیست وارد می نماید و مسائل امنیتی برای اهالی این جزیره به وجود می آورد. (جزئیات بیشتر)

به نوشته آساهی، بر اساس توافق با باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، ژاپن طی مدت پنج سال و از سال اقتصادی 2016 تا سال اقتصادی 2020 در مجموع 946.5 میلیارد ین (8.7 میلیارد دلار) پرداخت خواهد نمود. انتظار می رود که مذاکرات جدید درباره بودجه سال آینده و 2021 شروع گردد.

ترامپ چندی قبل گفته بود که اگر توکیو از تامین هزینه های استقرار نظامیان این کشور در ژاپن سرباز زند، تمام نیروهای نظامی ایالات متحده را از ژاپن خارج خواهد نمود.

به نوشته این روزنامه، پیشنهاد بولتون نشان می دهد که ترامپ همچنان میخواهد هزینه های بیشتری را برای حضور نیروهای آمریکایی در ژاپن از این کشور بگیرد. براساس اظهارات منابع آگاه، بولتون از سئول نیز خواسته هزینه های حضور نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور افزایش یابد. در سال 2018، سئول حدود 88.2 میلیارد ین را برای حضور نظامیان آمریکایی اختصاص داد. این رقم برای سال 2019، به حدود 95.4 میلیارد ین افزایش یافته است.

بولتون حتی خواهان افزایش این رقم برای سال 2020 شده و انتظار می رود مذاکرات دشواری بین ایالات متحده و کره جنوبی در این خصوص برگزار گردد.

انتهای پیغام/م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9657

به "دولت ترامپ در پی باج گیری بیشتر از ژاپن و کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ترامپ در پی باج گیری بیشتر از ژاپن و کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید