دولت ها برای کاهش آثار مالی کرونا همکاری نمایند

به گزارش بلاگ پو، یک حقوقدان گفت: دولت ها از هم اکنون باید با برنامه ریزی و هماهنگی به وسیله سازمان های بین المللی مالی و تجاری برای کاهش آثار مالی و سیاسی شیوع کرونا همکاری نمایند.

دولت ها برای کاهش آثار مالی کرونا همکاری نمایند

داریوش اشرافی در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با تاثیرات کرونا بر سیاست در کشورها و کل دنیا، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و آثار و عواقب آن ثابت کرد که دنیا و سرنوشت ابنای بشر بیش از آنچه که تصور می شد به یکدیگر گره خورده و فقط با مشارکت همگانی و همکاری همه جانبه همه دولت ها و ملت ها راه غلبه بر مسائل رویاروی بشر ممکن است.

وی با بیان اینکه همکاری بین دولت ها نیز قاعدتا باید سازمان یافته باشد، گفت: این کار حتی المقدور باید به وسیله سازمان های بین المللی انجام گیرد. یکی از جلوه های این همکاری سازمان یافته در حوزه بهداشت و مبارزه با شیوع کرونا سازمان دنیای بهداشت می باشد و از جمله اهداف این سازمان که در سال 1327 تاسیس گشت، مبارزه با بیماری ها مخصوصا بیماری های مسری و ارتقا سلامت عمومی است.

این وکیل دادگستری در مورد نقش سازمان دنیای بهداشت اظهار داشت: در این شرایط خطیر که تقریبا همه کشورها درگیر مبارزه با کرونا هستند، این سازمان می تواند مسائل و کمبودهای بهداشتی و درمانی اعضا را به دیگر اعضا منتقل کند تا به وسیله آن کشورها تجارب خود را با یکدیگر مبادله نمایند. اشرافی اضافه کرد: همچنین سازمان دنیای بهداشت می تواند بعنوان مرکز ثقل مبادله اطلاعات و تحقیقات راجع به مبارزه با کرونا باشد. بهره گیری از امکانات این سازمان برای کشورهایی مانند ونزوئلا و ایران که تحت تحریم هستند قطعا می تواند سبب انعکاس دنیای عوارض ناشی از تحریم ها و حساس کردن افکار عمومی برای همدردی و حمایت از لغو تحریم ها باشد.

این حقوقدان با اشاره به آثار فوری شیوع کرونا که همانا بیماری و مرگ و میر ده ها هزار نفر در سرتاسر دنیا است، توضیح داد: یقینا تعطیلی واحدهای خدماتی و تولیدی در اغلب کشورها سبب بیکاری گسترده و رکود مالی خواهد شد که غلبه بر این مشکل حتما دشوارتر از مبارزه با کروناست و جز با همکاری جمعی و طرح و اقدام یاری بین المللی خصوصا برای کشورهای توسعه نیافته بسیار حیاتی است.

اشرافی اضافه کرد: قطعا از هم اکنون دولت ها باید با برنامه ریزی و هماهنگی به وسیله سازمان های بین المللی مالی و تجاری همچون بانک دنیای و سازمان تجارت دنیای برای کاهش آثار مالی و سیاسی شیوع کرونا همکاری نمایند.

وی در سرانجام گفت: باید سیاستمداران دنیا خصوصا رهبران کشورهای قدرتمند در نظر داشته باشند که رمز آرامش و سلامت کشورهای آنان سلامت و وجود آرامش در همه کشورهاست، چون در غیر این صورت هر اتفاقی در هر گوشه دنیا ممکن است به همه جا سرایت کند و هیچ کسی از آثار و عواقب آن در امان نماند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23264

به "دولت ها برای کاهش آثار مالی کرونا همکاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ها برای کاهش آثار مالی کرونا همکاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید