راه هایی ساده برای سم زدایی بدن

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران - ترجمه از هدی بانکی: بدن ما هدیه ای ارزشمند است که خداوند به ما داده و از روح خود در آن دمیده است. پس جسم مان مقدس است و وظیفه داریم با مراقبت درست به آن احترام بگذاریم.

راه هایی ساده برای سم زدایی بدن

سم زدایی بخشی از مراقبت از بدن و نگهداری آن است. ما می توانیم با زدودن آلودگی ها از اندامها و جریان خون مان بدن را پاکسازی کنیم. بدن خودش به طور طبیعی، سموم را به وسیله اندامها دفع می نماید، ام ما نیز باید در این کار یاریش کنیم. چرا سم زدایی بدن مهم است؟ قرار دریافت در معرض آلاینده ها، مواد شیمیایی سرطانزا و فلزات سنگین، تاثیر منفی بر سیستم ایمنی مان می گذارد و می تواند مغز و خون و استخوان ها را نیز تحت تاثیر قرار داده و موجب بیماریهای مزمن گردد.

بدن ما اگر آلوده به سموم باشد نمی تواند کارش را به درستی انجام دهد زیرا زمینه ای مساعد برای انواع بیماریها مانند مسائل گوارشی، میگرن و بیماری مفاصل خواهد شد. در این مطلب برای تان می گوییم چگونه به روش هایی ساده اما موثر بدن تان را پاکسازی کنید.

غذاهای سفت و خشک را با آبیموه و اسموتی جایگزین کنید

هدف از سم زدایی، رها کردن بدن از هر گونه اختلال و ناآرامیست و وقتی شما بدن تان را با غذاهای سالم تغذیه می کنید، این زمینه را برایش فراهم می کنید. برای آغاز سعی کنید غذاهای تان را با آبمیوه های ارگانیک و اسموتی ها جایگزین کنید. ابتدا با جایگزین کردن یک وعده آغاز کنید؛ مثلا به جای یکی از وعده های غذایی روزتان اسموتی بخورید.

این کار یاری تان می نماید متابولیسم تان را سرعت بدهید و از خوردن غذاهای سنگین اجتناب کنید. مواد مغذی موجود در اسموتی، انرژی طبیعی در اختیارتان می گذارد و کالری مورد نیازتان را تامین می نماید. در اسموتی تان از مواد سالم و طبیعی بهره ببرید: سیب، جعفری، هویج، کلم برگ، چغندر و ... می توانند به پاکسازی خون و آماده کردن اندامها برای سم زدایی بدن یاری نمایند.

مواد غذایی ارگانیک بخرید

قرار دریافت در معرض مواد شیمیایی می تواند موجب اوتیسم، ADHD، اختلالات رشد و سرطان گردد. خوردن میوه ها و سبزی ها یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی تان انجام دهید. اما همواره توصیه شده است از محصولات مجاز ارگانیک بهره ببرید. در کشاورزی سنتی به میزان زیادی از سموم و آفت کُش ها استفاده می گردد که به مرور زمان به بدن آسیب می زنند. بیش از 80 درصد محصولات غیرارگانیک مانند اسفناج، توت فرنگی، سیب و گیلاس، آلوده به دست کم یک نوع سم هستند. پس اگر به دنبال سم زدایی از بدن تان هستید، سراغ میوه ها و سبزی های ارگانیک و سالم بروید.

آب بنوشید

بیشتر افراد دهیدراته می شوند بدون اینکه خودشان بفهمند! ما آب بدن را به وسیله ادرار، تعریق و مصرف دارو از دست می دهیم. شما ممکن است حین ورزش و با انجام کارهای بدنی، تقریبا یک لیتر آب از دست بدهید. کمبود آب بدن موجب خستگی، احساس سبکی سر، غش و ضعف، تپش قلب و درد در قفسه سینه می گردد. آب، سموم و آلودگی ها را از بدن دفع می نماید و در نتیجه رنگ پوست روشن تر شده و عملکرد سیستم گوارش، تنفس و جریان خون بهتر خواهد شد. طی روز جرعه جرعه آب بنوشید تا کم کم به نوشیدن آب بیشتر عادت کنید. کمتر قهوه مصرف کنید زیرا مدر است و بدن را کم آب می نماید.

غذاهای فرآوری شده را حذف کنید

اگر می خواهید بدن تان را سم زدایی کنید باید مصرف غذاهای فراوری شده را کنار بگذارید. چیزهایی مثل چیپس و بیسکوییت و پنیر و نان سفید و گوشت های فرآوری شده را با انواع سالاد جایگزین کنید. هیچ غذایی را که در روغن زیادی سرخ شده است نخورید.

در عوض سعی کنید از سبزیجاتی مانند انوا کلم، اسفناج و ... بیشتر بهره ببرید. بیشتر سبزیجات قلیایی هستند و می توانند به بدن در مبارزه با باکتریها یاری نمایند. مثلا جعفری می تواند با چسبیدن به فلزاتی چون جیوه آنها را از بدن تان خارج کند. از دیگر غذاهای قلیایی می تواند هویج، انجیر، بادام، لوبیا سبز و کلم برگ را نام برد که همگی برای پاکسازی بدن و دفع سموم مفیدند.

قند و شکر را حذف کنید

این کار برای بیشتر افراد سخت است و نمی توانند تمام شیرینی ها را حذف نمایند. مصرف قند موجب دیابت، بیماری قلبی، افزایش وزن، سرطان می گردد و واقعا زیان آور است. قند در هر چیزی که می خوریم وجود دارد. ماست، غلات، نان، آبمیوه ها و غذاهای فرآوری شده مقدار زیادی قند دارند و اگر قند زیادی مصرف کنیم به سیستم ایمنی مان آسیب زده، بیشتر سرما می خوریم و مسائل گوارشی خواهیم داشت.

قند زیاد درست مانند الکل به کبد آسیب می زند. محققان تائید نموده اند که قند، مرگ بار است! پس این مواد غذایی اعتیاد آور را از رژیم غذایی تان حذف کنید و هر وقت احساس کمبود انرژی کردید سراغ میوه ها و سبزی ها بروید.

کمتر کافئین مصرف کنید

کافئین ماده دیگری است که اگر بیش از حد مصرف گردد می تواند به مرور زمان به بدن آسیب برساند. مصرف مقدار متعادلی از کافئین - حدود 250 میلی گرم در روز - مسئله ای ایجاد نمی نماید اما بیشتر افراد خیلی بیشتر از این مقدار کافئین مصرف می نمایند که باعث فشار به اندامها می گردد. کافئین در کبد سوخت و ساز می گردد و می تواند موجب بیماری کبد گردد.

کافئین دارو محسوب می گردد و برای همین باید تدریجا و آرام آرام آن را از سیستم بدن تان خارج کنید. به جای دو فنجان قهوه در روز، یک فنجان از آن بنوشید. سعی کنید به فعالیت هایی بپردازید که موجب ترشح همان هورمون های خوبی شوند که با مصرف کافئین در بدن فراوری می شوند. می توانید هر وقت هوس قهوه کردید یک اسموتی سالم و خوشمزه بخورید یا به پیاده روی بروید.

چای دندلیون (قاصدک) بنوشید

نوشیدن چای دندلیون، عملکرد کبد را تقویت نموده و بدن را پاکسازی می نماید. محققان دریافته اند گیاه دندلیون یا قاصدک، عملکرد ارگان ها را تقویت می نماید. چای قاصدک برای تسکین دردهای شکمی، سنگ صفرا و مفصل درد مفید بوده و از استخوانها نیز محافظت می نماید.

چای دندلیون ویتامین C دارد که به جذب املاح در بدن یاری می نماید، التهاب را کاهش می دهد و از بروز بیماریها جلوگیری می نماید. چای دندلیون، سنگ کلیه را خُرد می نماید، عفونت را رفع می نماید و گردش خون را تنظیم می نماید. ریشه گیاه قاصدک دارای ترکیبی به نام تاراکساسرین است که به کبد و تقویت عملکرد آن در دفع سموم یاری می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: برترین ها
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7881

به "راه هایی ساده برای سم زدایی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه هایی ساده برای سم زدایی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید