شیخ زکزاکی روانه هند می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از افریقا نیوز، شیخ ابراهیم زکزاکی عصر امروز در فرودگاه ابوجا حاضر شد تا نیجریه را به مقصد هند ترک کند.

شیخ زکزاکی روانه هند می گردد

روز گذشته 184 پزشک ایرانی، هندی، لبنانی، عراقی، افغانستانی، پاکستانی و سوریه ای در نامه ای با اشاره به شاخص های حیاتی و معاینات بالینی رهبر شیعیان نیجریه، درباره فراگیر شدن مسمومیت سربی در خون و بافت های بدن شیخ ابراهیم زکزاکی هشدار دادند و تاکید کرند وی باید هرچه زودتر به یک بیمارستان تخصصی منتقل گردد.

در هفته گذشته دادگاه نیجریه به شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور و همسرش اجازه داد تا برای درمان به هندوستان فرستاده شوند.

در روز 13 دسامبر 2015 بر اثر حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیةالله، شیخ ابراهیم زکزاکی زخمی و توسط ارتش دستگیر و زندانی شد.

از دسامبر 2015 تا 13 ژانویه 2018 شیخ زکزاکی و همسرش در جای نامشخصی تحت بازداشت بودند و تنها دکتر او مجازبه ملاقات وی بود.

در جولای 2019، به منظور تقاضای آزادی زکزاکی، صدها نفر از هواداران او خارج ساختمان های دولتی اجتماع کردند و پلیس با استفاده از تیراندازی و گاز اشک آور برای پراکنده کردن آنها اقدام کرد.

در این درگیری ها تعدادی کشته و بیش از 40 نفر دستگیر شدند. رهبر جنبش اسلامی نیجریه، اعلام نموده تا زمانی که از آزادی زکزاکی اطمینان پیدا نکنیم، این تظاهرات ادامه دارد، چرا که او فوراً به درمان و اعزام به خارج از کشور احتیاج دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10203

به "شیخ زکزاکی روانه هند می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیخ زکزاکی روانه هند می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید