ضرورت توسعه زیرساخت های علمی مناطق آزاد برای جذب دانشجوی خارجی

به گزارش بلاگ پو، در نشست شورای آموزش عالی منطقه آزاد انزلی بر توسعه زیرساخت های علمی و آموزشی دانشگاه های مناطق آزاد برای جذب دانشجویان خارجی تاکید شد.

ضرورت توسعه زیرساخت های علمی مناطق آزاد برای جذب دانشجوی خارجی

به گزارش خبرنگاران ، نشست شورای آموزش عالی منطقه آزاد انزلی با حضور دکتر امانی،دبیر شورای راهبردی آموزش عالی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، معاونین و مدیران سازمان و روسای دانشگاه های مستقر در محدوده منطقه در سالن جلسات ساختمان اداری منطقه برگزار شد.

دکتر بهمن امانی،دبیر شورای راهبردی آموزش عالی مناطق آزاد کشور در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های آموزشی و فرهنگی منطقه آزادانزلی،تعداد دانشجویان مناطق آزاد را حدود 73 هزار نفر در بیش از 40 واحد علمی با 400 عضو هیات علمی گفت و گفت:شورای آموزش عالی مناطق آزاد با هدف ساماندهی و انسجام نظام دانشگاهی در این مناطق تشکیل شده که در این راستا با تصویب شیوه نامه چگونگی تبدیل و ارتقاء شرایط دانشگاه های مستقر در مناطق آزاد در آینده نزدیک شاهد ارتقاء جایگاه آموزش عالی مناطق آزاد و الگوسازی برای اجرای برنامه های سرزمین اصلی و ارائه خدمات آموزشی به شهروندان هر منطقه آزاد خواهیم بود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده واحدهای دانشگاهی از مزیت های قانونی مناطق آزاد،از برنامه ریزی برای برگزاری اولین کنکور اختصاصی واحدهای بین المللی دانشگاه آزاد در این مناطق خبر داد و اظهار کرد:برنامه ریزی های لازم به منظور کاهش دانشجویان مهاجر ایرانی و جذب آنها در دانشگاه های مناطق آزاد صورت گرفته است.

در ادامه مجید فاتحی، معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار تشکیل منظم جلسات شورا و برگزاری همایش های علمی بین المللی در دانشگاه های مستقر در محدوده منطقه شد و اضافه کرد:با استفاده از ظرفیت موجود در مناطق آزاد،دانشگاه های مستقر در این منطقه باید با اهتمام جدی تری نسبت به پذیرش دانشجویان خارجی اقدام کنند.

وی با اشاره به تحصیل بالغ بر هفت هزار دانشجو در 4 واحد آموزشی در مقاطع مختلف در محدوده منطقه آزاد انزلی،بر لزوم توجه به زبان دوم در دانشگاه و تدریس با زبان دوم در مقاطع تحصیلات تکمیلی که یکی از موارد آموزشی ضروری برای دانشگاه ها به خصوص دانشگاه های مستقر در مناطق آزاد می باشد، تاکید کرد و اضافه کرد:از آمادگی سازمان به منظور انجام همکاری های متقابل با دانشگاه ها جهت رسیدن به اهداف چشم انداز بیست ساله کشور و توسعه علمی منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگاران، هماهنگی در راه اندازی رشته های مورد نظر توسعه هر منطقه آزاد در چار چوب اقتصاد مقاومتی،تشکیل انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه های مناطق آزاد، برگزاری کنفرانس های بین المللی مشترک علمی و ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب دانشجوی خارجی و اجرای شیوه نامه تحقق شاخص های اداره واحدهای دانشگاه های بین المللی مستقر در مناطق آزاد از دیگر مباحث مطروحه در شورای راهبردی آموزش عالی منطقه آزاد انزلی بود.

در خاتمه این نشست مقرر شد دانشگاه های مستقر در محدوده منطقه تا زمان برگزاری جلسه بعدی شورا تمهیدات لازم به منظور اضافه کردن زبان دوم ترجیحا زبان انگلیسی در سایت های خود را انجام دهند و پیش بینی های لازم به منظور برگزاری همایش علمی بین المللی برنج با همکاری دانشگاه های محدوده منطقه آزاد انزلی صورت پذیرد .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20785

به "ضرورت توسعه زیرساخت های علمی مناطق آزاد برای جذب دانشجوی خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه زیرساخت های علمی مناطق آزاد برای جذب دانشجوی خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید