قربانی: از برخورد داور بیشتر از کارت زرد ناراحت شدم، مربیان دانشگاه چند بار اعتراض کردند اما کارت نگرفتند

به گزارش بلاگ پو، سرمربی تیم کشتی رعد ستارگان ساری گفت: کشتی سنگین وزن همواره حساس است، ما برای اولین بار در این مسابقه درخواست چلنج دادیم و داور می توانست با کارت زرد تذکر دهد.

قربانی: از برخورد داور بیشتر از کارت زرد ناراحت شدم، مربیان دانشگاه چند بار اعتراض کردند اما کارت نگرفتند

مرتضی قربانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد اعتراضش به داور که منجر به دریافت کارت قرمز در مسابقه روز گذشته با تیم کشتی دانشگاه آزاد شد، گفت: اعتراض من به نحوه برخورد داور بود، به غیر از اینکه دو پوئن کشتی گیر 125 کیلوگرم ما را گرفتند، برخوردی که با سرمربی یک تیم داشتند اصلا مناسب نبود. دوربین از آن زاویه که کاملا تعیین بود باید پوئن به عباس فروتن داده می شد، فیلم نگرفته و این اصلا برای ما قابل قبول نبود. حداقل باید یک پوئن به کشتی گیر ما به خاطر بیرون رفتن پای امین طاهری می دادند. این در حالی بود که ابتدا سه داور، دو پوئن به عباس فروتن دادند اما بعد از اعتراض کادرفنی دانشگاه آزاد، آن دو پوئن را گرفتند و به امین طاهری دادند و این ما را عصبانی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا درحالیکه تیم رعد ستارگان پیش از مبارزه سنگین وزن بردش را قطعی نموده بود، آنها تا این حد به داوری این مسابقه اعتراض کردند؟ توضیح داد: کشتی مهم نبود، گله من از رفتار نامناسب رئیس تشک بود. او مرا تحریک کرد. از کشتی اول در وزن 57 کیلوگرم تا 125 کیلوگرم من حتی یک بار هم درخواست چلنج ندادم، یک بار هم سمت رئیس تشک نرفتم و در مبارزه سنگین وزن من برای چلنج جلو آمدم و حداکثر مجازات می توانست کارت زرد باشد. شما ببینید فاصله بین دادن کارت زرد و پس از آن قرمز، چند ثانیه بود؟ کشتی سنگین وزن همواره حساس است، ما برای اولین بار در این مسابقه درخواست چلنج دادیم و داور می توانست با کارت زرد تذکر دهد و اگر ما به اعتراض ادامه می دادیم کارت قرمز می داد. نباید با مربی یک تیم اینطور برخورد می شد.

قربانی ادامه داد: هادی حبیبی و علیرضا رضایی چندین بار برای چلنج و اعتراض از جای شان بلند شد، اما هیچ کدام شان مجازات نشدند. گروه داوری دو هفته در ساری میهمان ما بودند و به نحو احسن از آنها پذیرایی کردیم، که البته وظیفه ما بود، درست یا غلط من درخواست چلنج داده بودم اما آن برخورد را با من کردند.

سرمربی تیم ستارگان ساری در این خصوص که عباس فروتن نیز در ادامه اعتراض کادرفنی تیمش، به دلیل دست ندادن با داور، دیسکالیفه شد، گفت: حداقل 100 نفر در سالن بودند و می توانند شهادت دهند که او روی تشک ماند. ما فیلمش را داریم، او با مربی حریف هم دست داد اما او را دیسکالیفه کردند. فروتن دو بار در رده سنی جوانان قهرمان دنیا شده، کشتی گیر آینده ساز ما است، می تواند تا سال های سال سنگین وزن ما را بیمه کند، باید نسبت به چنین کشتی گیری دید ملی داشت، کاش داوری مثل طاهرخانی چنین تفکراتی داشته باشد. ما اعتراض مان را به صورت مکتوب هم به سازمان لیگ می دهیم و می دانیم هر تخلفی مجازاتی دارد.

مرتضی قربانی اضافه کرد: عباس فروتن مدعی وزن 97 کیلوگرم است و برای المپیک 2020 هم در این وزن شانسش را امتحان خواهد نمود اما با توجه به جوانی اش و اینکه هنوز سه سال دیگر هم در رده سنی امید می تواند کشتی بگیرد، در المپیک 2024 می تواند یکی از مدال آوران سنگین وزن کشتی ایران باشد.

وی در مورد اینکه با توجه به دریافت کارت قرمز، نمی تواند تیمش را در مسابقه حساس هفته آینده با ثبت دنیای توس همراهی کند، عنوان نمود: به خاطر درخواست تیم توس، مسابقه آنها به تعویق افتاده و بنابراین ما اول مسابقه دور برگشت مان با نماینده خرم آباد را برگزار می کنیم که در آن کشتی من نمی توانم تیمم را راهنمایی کنم. به هرحال سال جاری به خاطر بحث المپیک، همه تیم ها با برنامه های فدراسیون کشتی همکاری خواهند کرد و با هر درخواستی که روبرو بودیم، به آن پاسخ مثبت داده ایم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14167

به "قربانی: از برخورد داور بیشتر از کارت زرد ناراحت شدم، مربیان دانشگاه چند بار اعتراض کردند اما کارت نگرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانی: از برخورد داور بیشتر از کارت زرد ناراحت شدم، مربیان دانشگاه چند بار اعتراض کردند اما کارت نگرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید