لاوروف: ترامپ و پوتین خواستار حل دیپلماتیک تنش ها درباره ایران هستند

به گزارش بلاگ پو، وزیر امور خارجه روسیه گفت که پوتین و ترامپ (رؤسای جمهور روسیه و آمریکا) خواستار حل دیپلماتیک تنش ها درباره ایران هستند.

لاوروف: ترامپ و پوتین خواستار حل دیپلماتیک تنش ها درباره ایران هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف امروز (آدینه) پس از دیدار ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ با یکدیگر که در حاشیه نشست گروه 20 در ژاپن انجام شد، گفت که ترامپ و پوتین بر سر این مسأله که وضعیت کنونی درمورد ایران باید به وسیله مسالمت آمیز و دیپلماتیک حل و فصل گردد، اتفاق نظر دارند.

لاوروف با بیان اینکه دو طرف در این دیدار درباره اوکراین، ایران و برجام گفت وگو نموده اند، اضافه نمود: وضعیت دشواری است و هر دو رئیس جمهور اتفاق نظر دارند که باید یک راه چاره دیپلماتیک برای برون رفت از این وضعیت پیدا گردد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر نمی دانیم این مسأله در سطح عملیاتی چطور اجرایی خواهد شد و چه تصمیماتی در واشنگتن اتخاذ می گردد اما به طور قطع سعی داریم اطمینان حاصل کنیم هر کسی که به نوعی می تواند بر وضعیت تأثیرگذار باشد، برای یافتن یک راه چاره دیپلماتیک کوشش خواهد نمود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به طرح پیشنهادی روسیه برای تقویت اعتماد میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ایران با یاری اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل گفت: این پیشنهاد بسیار امیدبخشی است و تمامی طرف ها اکنون آن را فرصتی برای برقراری گفت وگو و جلوگیری از تشدید تنش ها به جای استفاده از زور می بینند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8477

به "لاوروف: ترامپ و پوتین خواستار حل دیپلماتیک تنش ها درباره ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: ترامپ و پوتین خواستار حل دیپلماتیک تنش ها درباره ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید