مشارکت 3 استان در ثبت رود ارس به عنوان میراث ناملموس

به گزارش بلاگ پو، رئیس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مشارکت سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل برای ثبت رود ارس به عنوان میراث ناملموس اطلاع داد.

مشارکت 3 استان در ثبت رود ارس به عنوان میراث ناملموس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، روح الله محمدی رئیس گروه باستان شناسی این اداره کل، شنبه 24 شهریور در جلسه مشترک با کارشناسان باستان شناسی استان آذربایجان غربی توضیح داد: رود ارس یکی از رودهای مرزی کشور است که در فولکلور شمال غرب کشور ریشه ای عمیق دارد.

او متذکر شد: رود ارس در باور مردم ساکن در منطقه آذربایجان اهمیت و صندلی ویژه ای داشته و افسانه ها و داستان های متعددی در طول تاریخ پیرامون آن شکل گرفته است.

رئیس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید نمود: آثار تاریخی متعددی در کنار این رود احداث شده که هر یک روایتی از تاریخ مردم ساکن در حاشیه این رود است.

او اضافه نمود: رود ارس به دلیل صندلی خود در ادبیات و باور مردم ساکن در پیرامون آن می تواند به عنوان اثر میراث ناملموس مشترک بین سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل به ثبت ملی برسد.

رئیس گروه باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید نمود: به دلیل وقع شدن این رود در مرز کشور، امکان ثبت ملی آن صرفا به عنوان اثر میراث ناملموس امکان پذیر است.

محمدی ادامه داد: رود ارس با 1072 کیلومتر طول یکی از طولانی ترین رودخانه های کشور است و در مرز کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ارمنستان واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10481

به "مشارکت 3 استان در ثبت رود ارس به عنوان میراث ناملموس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت 3 استان در ثبت رود ارس به عنوان میراث ناملموس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید