نتایج مثبت پنجمین واکسن کرونا در انسان ها

به گزارش بلاگ پو، شرکت نواواکس (Novavax) پنجمین شرکت داروسازی در دنیا شد که می گوید واکسن کروناویروس ساخت آن نتایج امیدوارکننده ای داشته است.

نتایج مثبت پنجمین واکسن کرونا در انسان ها

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از فوربز نوشت: شرکت زیست فناوری آمریکایی نواواکس که برای ساخت واکسن کووید-19، 1.6 میلیارد دلار از دولت فدرال آمریکا بودجه دریافت نموده بود، گفت که اولین نتایج مقدماتی آزمایش این واکسن روی انسان ها مثبت بوده است.

شرکت نواواکس در کارآزمایی مرحله اول، واکسن کرونای ساخت خود را به 131 داوطلب سالم تزریق کرد و به بعضی دارونما و بعضی دیگر دو دوز از واکسن را تزریق کرد. البته میزان این دوزها از هم متفاوت بود. یکی 5 میکروگرم و دیگری 25 میکروگرم.

دو هفته پس از دریافت دوز دوم، در اغلب داوطلبان واکسینه شده، سطح بالایی از آنتی بادی های خنثی کننده فراوری شد. عواملی که با ویروس می جنگند.

نواواکس گفت که بدن داوطلبان به خوبی این واکسن را تحمل نموده و عوارض جانبی از قبیل حساسیت، سردرد و خستگی در آن ها خفیف بود. اولین دور آزمایش این واکسن در انسان محدودیت هایی داشت. در این راستا نواواکس میخواهد در مرحله بعد آزمایش بالینی واکسن در پاییز پیش رو، 30 هزار نفر را مورد آزمایش قرار دهد.

نواواکس گفت که اگر واکسن ساخت آن ها به طور قطعی موثر باشد، می تواند تا شروع سال آینده 100 میلیون دوز از این واکسن را فراوری کند. یا به اندازه ای واکسن فراوری گردد که برای 50 میلیون نفر کافی باشد. البته در صورتی که دو دوز از واکسن به این افراد تزریق گردد.

واکسن ساخت این شرکت NVX-CoV2373 نام گرفته و از مواد کمکی ماتریکس-ام(Matrix-M) استفاده می نماید تا پاسخ سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

مواد کمکی اصولا به این دلیل در واکسن ها به کار گرفته می شوند که سبب بروز پاسخ قوی سیستم ایمنی بدن شوند و فراوری آنتی بادی ها را افزایش دهند تا محافظت طولانی تری در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی به همراه داشته باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31712

به "نتایج مثبت پنجمین واکسن کرونا در انسان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج مثبت پنجمین واکسن کرونا در انسان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید