هیدرولیز قلیایی، شیوه جانشین سوزاندن یا تدفین اجساد که هنوز در آمریکا قانونی نیست!

به گزارش بلاگ پو، این پست را از یادآوری یکی از اپیزودهای سریال بریکینگ بد، شروع می کنیم، جایی که جسی پینکن ماموریت یافته بود که با قرار دادن یک جسد در یک بشکه پلاستیکی و ریختن اسید هیدروفلوریک، از شر جسد خلاص شود. اما او اشتباه کوچکی کرد و جسد را در وان حمام قرار داد. در نتیجه وان، تحت تاثیر اسید ذوب شد و بسیار فراتر از آن کف حمام هم فوریخت و اسید و بقایای آن به طبقه زیرین، ریختند!

هیدرولیز قلیایی، شیوه جانشین سوزاندن یا تدفین اجساد که هنوز در آمریکا قانونی نیست!

ولی در مقام اول، اسید هیدروفلوریک نمی تواند تنها در عرض یک شب، یک جسد را به صورت کامل حل نماید و آنقدر هم قدرت ندارد که به یک باره کف و سقف یک واحد مسکونی را سوراخ کند.

این ویدئوی یوتیوب را ببینید که این قضیه را بررسی کرده است.

اما شیوه های عجیب و وحشتناک خلاص شدن از شر اجساد، منحصر به تلویزیون و سینما نیست و جالب است بدانید که مافیای سیسیل از شیوه هایی به نام lupara bianca برای از بین بردن جسدها استفاده می کند. این اصطلاح کل شیوه های سر به نیست کردن جسدها را در برمی گیرد که شامل انداختن جسد در بتن شالوده ساختمان های در حال احداث، انداختن در دریا و دفن کردن در مناطق دورافتاده هم می شود.

اما خارج از دنیای جرم و جنایت، در کشورهایی که از لحاظ مذهبی و باورهای عامه، از شیوه تدفین همگانی استفاده نمی کنند، اصلا صنایعی به نام صنایع مرگ داریم.

سوزاندن جسد در کوره های مخصوص که قدمتی بسیار طولانی دارد. اما مدتی هم هست که شیوه هیدرولیز قلیایی در حال مطرح کردن خود است. فناوری هیدرولیز قلیایی در این سال ها توسعه یافته.

هدف این شیوه این است که فرایند طبیعی پوسیدن جسدها، تسریع شود و بدون متصاعد شدن گازهای ناشی از سوزاندن، جسد به خاکستر و مایع متشکل از مواد آلی تبدیل شود.

این شیوه البته در 30 ایالت آمریکا مجوز قانونی ندارد. نخستین بار شخصی به نام Amos Herbert Hobson در سال 1888 از این شیوه برای جسد حیوانات استفاده کرد.

در این شیوه جسد در محفظه ای که حاوی آب و مواد قلیایی است، قرار داده می شود. سپس محفظه گرم می شود و دوران داده می شود.

حتی نیازی به برداشتن مفاصل مصنوعی و ضربان سازهای شخص فوت شده نیست. در سوزاندن اجساد گاهی لازم می شود که این قسمتها از پیکر متوفی جدا شوند!

تنها معضل این شیوه، مایع حاصله است. در حالی که می شود این مایع را فیلتر کرد تا بعد به صورت یک مایع، شبیه مایع فاضلاب بیمارستانی دفع شود یا اینکه می توان آن را برای حاصل خیر کردن خاک استفاده کرد، یک بلتکلیفی نسبی در این زمینه وجود دارد و شاید علت مقبول نشدن همگانی هیدرولیز قلیایی همین باشد.

منبع

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27479

به "هیدرولیز قلیایی، شیوه جانشین سوزاندن یا تدفین اجساد که هنوز در آمریکا قانونی نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیدرولیز قلیایی، شیوه جانشین سوزاندن یا تدفین اجساد که هنوز در آمریکا قانونی نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید