انتها داستان قطع گاز در ترشیز

به گزارش بلاگ پو، جواد افتخاری- خراسان رضوی-خبرنگار:پس از گذشت 11 سال انتها با افتتاح پروژه احداث خط لوله 16 اینچ تربت حیدریه به کاشمر به طول 77 کیلومتر مسائل قطعی گاه و بیگاه گاز در ترشیز، خلیل آباد و بردسکن حل شد.

انتها داستان قطع گاز در ترشیز

ساکنان این مناطق، سرمای استخوان سوزی را که در سال 86، روزها منجر به قطعی گاز شد، به سختی گذراندند. زمستان سال 86 بود که 29 هزار مشترک در شرایط بد آب و هوایی و در دمای 20 درجه سانتیگراد زیر صفر زندگی سختی را تجربه کردند. پس از آن هم قطعی گاز، بارها و بارها در این مناطق مشکل ساز شد.

  • گازرسانی به 3 هزار روستا تا انتها سال

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران می گوید: قبل از این که گاز بیاید، نفت استفاده می شد که هزینه مصرف آن برای هر خانوار 10 تا 12 میلیون تومان بوده است. حسن منتظری تربتی می افزاید: در روستاهایی که فاقد گاز هستند، سالانه هر خانوار 2 هزار لیتر از نفت سفید استفاده می نماید که هزینه آن 100 تا 120 میلیون ریال می گردد.

وی همچنین با اشاره به این که هر خانوار ایرانی سالیانه 2 هزار و 500 متر مکعب مصرف گاز دارد، اظهار می نماید: قیمت گاز حدود 5 میلیون تومان است که با ایجاد 5 میلیون تومان درآمد از هر خانوار می توانیم نسبت به توانمندسازی آنها اقدام کنیم. منتظری با بیان این که وزارت نفت در سال اول که گازرسانی به شهرها و روستاها را شروع کرد اقدام به دریافت 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانک کرد، می افزاید: اکنون با گازرسانی به بسیاری از روستاها نفت سفید آنها به فروش می رسد و از محل درآمدی که کسب می گردد نسبت به گازرسانی به سایر روستاها اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که بحمدالله انقلاب امروز دوران کامل شدنش را می گذراند، اظهار می نماید: امیدواریم با تصمیمانی که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اتخاذ می نمایند بتوانیم خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم. وی می گوید:روستاهایی که اکنون گازدار می شوند سرما را به خوبی لمس نموده اند، به همین خاطر مطمئن هستیم مردم این مناطق قدر این نعمت را بیشتر از دیگران خواهند دانست. منتظر تربتی با بیان این که در 40 سالگی شرکت ملی گاز تقریبا گازرسانی به شهرها در حال انتها است، می افزاید: براساس تصمیم اتخاذشده تمامی روستاها طی چند سال آینده گازرسانی خواهند شد.

وی با اشاره به این که امسال برای اولین بار پیش بینی می گردد تا انتها سال 3 هزار روستا به شبکه گاز متصل شوند، عنوان می نماید: در هیچ سالی چنین آماری را نداشته ایم. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام این که امسال شاهد انقلاب گازرسانی در بخش روستایی هستیم، می گوید: به رغم این که این پروژه ها هزینه های بسیاری داشته اما با یاری مجلسیان توانسته ایم اغلب روستاها را به شبکه گاز متصل کنیم.

منتظری با بیان این که اکنون 80 درصد جمعیت روستایی و بیش از 98 درصد جمعیت شهری کشور از نعمت گاز طبیعی بهره مندند، می افزاید: این موضوع رکورد بی نظیری در دنیا است. وی با اشاره به این که شرکت ملی گاز خدمتی را ارائه می دهد که منفعت آن به تمام مردم می رسد، اظهار می نماید: متوسط مصرف گاز در 10 ماهه گذشته امسال، 840 میلیون متر مکعب بوده که بیش از 35 درصد نسبت به سال 91 افزایش یافته است.

  • افتتاح؛ 6 ماه زودتر از موعد

در ادامه مجری طرح خطوط لوله اصلی و فرعی شرکت مهندسی و توسعه گاز می گوید: با تامین به موقع کالاهای مورد احتیاج پیروز شدیم خط لوله انتقال گاز تربت حیدریه به کاشمر را 6 ماه زودتر از موعد مقرر آن افتتاح کنیم. مهدی فلاح تفتی طول این خط را 77 کیلومتر و قطر آن را 16 اینچ اعلام می نماید و می افزاید: به رغم این که تاکنون شهر کاشمر با یک خط لوله 12 اینچ قدیمی تغذیه می شد و با افت یا قطع فشار گاز روبه رو بود، اما با افتتاح خط انتقال گاز تربت حیدریه به کاشمر ازامسال دیگر مشکل قطع گاز در کاشمر و روستاهای آن نخواهیم داشت.

وی با بیان این که این خط در ابتدای آذرماه تزریق گاز شد، اظهار می نماید: امسال دیگر مردم نگران فصل سرما و قطع یا افت فشار گاز نخواهند بود. مجری طرح خطوط لوله اصلی و فرعی شرکت مهندسی و توسعه گاز با اعلام این که در این خط از هیچ تجهیزات خارجی استفاده نشده است، می گوید: اگر می خواستیم شیرها و قطعات را از خارج از کشور تهیه کنیم، برای ما مقرون به صرفه نبود، اما اکنون که با استفاده از کالاهای ایرانی و توانمندی شرکت های داخلی طرح را اجرا نموده ایم، حدود 60 درصد در هزینه هایمان صرفه جویی شده است. وی یادآور می گردد: خط تربت حیدریه به کاشمر با هزینه 57 میلیارد تومانی آماده افتتاح شده که شهر کاشمر، بعضی مناطق صنعتی و 4 روستای بین راهی را پوشش می دهد.

  • برخورداری 85 درصد روستاهای استان از نعمت گاز

در ادامه، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از برخورداری 85 درصد روستاهای بالای 40 خانوار استان از نعمت گاز اطلاع داد. سید حمید فانی یزدی با بیان این که تا انتها سال آینده با اتمام پروژه گازرسانی به 550 روستا پرونده گازرسانی به روستاهای خراسان رضوی بسته خواهد شد، اظهار می نماید: این استان با 31 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی و 2 میلیون و 200 هزار مشترک رتبه نخست کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

وی می گوید: اکنون 2 میلیون مشترک در خراسان رضوی از نعمت گاز بهره مند شده اند و 31 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در استان صورت گرفته که سالانه بالغ بر 11 میلیارد متر مکعب گاز در خراسان رضوی مصرف می گردد. مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی یادآور می گردد تا انتها امسال 550 روستای بالای 20 خانوار در استان از نعمت گاز بهره مند می شوند. وی با بیان این که تاکنون 97 درصد شهرها و روستاها گازرسانی شده اند، می گوید: مهم ترین اقدام شرکت گاز خراسان رضوی شبکه گذاری شهری بوده که قبل از انقلاب 324 کیلومتر و بعد از انقلاب 11 هزار و 114 کیلومتر بوده است.

  • تقسیم خراسان رضوی به 12 منطقه مالی

در این مراسم استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که توسعه اقتصاد خانوار روستایی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید است، می گوید: برای تحقق این مهم فعالیت های خود را بر روی آموزش متمرکز نموده ایم. علیرضا رزم حسینی تنها راه نجات کشور را استفاده از شرکت های غیردولتی می داند و می افزاید: چالش اصلی نظام اسلامی اقتصاد است.

وی با اعلام این که دشمن بر روی مسائل مالی متمرکز شده است، کوشش در راستای توسعه مالی را احتیاجمند مشارکت همه بخش های حاکمیتی می داند و عنوان می نماید: اکنون 18 نماینده استان در این حوزه کوشش می نمایند. استاندار خراسان رضوی با بیان این که متاسفانه به رغم این که بسیاری از جوانان روستایی تحصیلات عالیه دارند، اما بیکارند و به حاشیه شهر مشهد مهاجرت نموده اند، می گوید: تنها راه نجات این مشکل فعال کردن شرکت های غیردولتی است. وی با اشاره به این که در این راستا خراسان رضوی را به 12 منطقه مالی تقسیم نموده ایم و برای هر منطقه مسئول معین شده و برای هر روستا و بخش برنامه داریم، اظهار می نماید: طرح تجمیع روستایی باید انجام گردد و عدالت اجتماعی با اقتصاد و فرهنگ قوی ارتقا یابد.

  • رتبه نوزدهم ایران در بخش صنعت

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی می گوید: اکنون ایران در حوزه پزشکی در رتبه دهم دنیا، حوزه کشاورزی رتبه دهم، حوزه صنعتی رتبه نوزدهم، هوا و فضا رتبه هشتم دنیا، زیردریایی رتبه هشتم، فراوری علم رتبه چهارم و در حوزه ورزش در رتبه سیزدهم دنیا قرار گرفته است.

سعید باستانی اظهار می نماید: کمترین وظیفه ما مسئولان این است که وظایف خود را در 40 سالگی انقلاب به خوبی اجرا کنیم و تا جایی که توان داریم در این زمینه اطلاع رسانی کنیم. وی یادآور می گردد: در تربت حیدریه بزرگ ترین کارخانه فولاد با حدود 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال آینده بهره برداری و سبب اشتغال زایی 3 هزار نفر می گردد و در حوزه پزشکی 70 هزار متر مربع درمانگاه و بیمارستان در حال احداث است که تا هفته دولت آینده به بهره برداری می رسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7712

به "انتها داستان قطع گاز در ترشیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها داستان قطع گاز در ترشیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید