پهپاد اماراتی در لیبی سرنگون شد

به گزارش بلاگ پو، فارس نوشت: دولت وفاق ملی لیبی خاطرنشان کرد که یک فروند پهپاد نظامی ساخت امارات را که متعلق به نیروهای متجاوز به طرابلس بود، سرنگون نموده است.

پهپاد اماراتی در لیبی سرنگون شد

منبعی نظامی در این نیروها به وب سایت خبری احرار لیبیا گفت که پدافند هوایی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج صبح امروز (شنبه) پیروز شده است این پهپاد را که متعلق به نیروهای ارتش شرق لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر است، ساقط کند.

وی گفت که پدافند هوایی دولت سراج، این پهپاد اماراتی را فراز روستای ابوقرین واقع در نزدیکی شهر مصراته (شمال) منهدم نموده است.

پهپاد سرنگون شده

درگیری ها در لیبی از 15 فروردین سال جاری شروع شد؛ زمانیکه خلیفه حفتر -فرمانده شبه نظامیان شرق لیبی- فرمان حمله به پایتخت لیبی (طرابلس) مقر دولت وفاق لیبی را صادر کرد.

با شروع این حمله، صف آرایی در بین کشورهای حامی طرفین نیز برجسته تر شده است. ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل است، حمایت می نماید و در مقابل، امارات، مصر و عربستان سعودی نیز از ژنرال حفتر حمایت می نمایند.

حامیان طرف های درگیر در لیبی برای اینکه نیروهای مورد حمایتشان شکست نخورند، تسلیحات جدیدی را برای آنها ارسال نموده اند. ترکیه پهپادهای بیرق دار و خودروهای نظامی کرپی را به دولت وفاق ملی تحویل داده و سلاح های آمریکایی امارات نیز در شهر غریان و چند منطقه دیگر کشف شده است.

پهپاد بیرق دار ترکیه

خودروهای نظامی ترکیه در بندر طرابلس

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9775

به "پهپاد اماراتی در لیبی سرنگون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپاد اماراتی در لیبی سرنگون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید