گزارش شرایط محیط زیست کشور در 100 روز اول دولت ارایه می گردد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، معصومه ابتکار در مراسم بیست و ششمین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی ازون ضمن گرامی داشت شروع هفته دفاع مقدس گفت: سال جاری بیست و ششمین سالگرد انعقاد کنوانسیون وین و پروتکل مونترال و بیست و چهارمین سالگرد پیوستن ایران به این دو معاهده بین المللی است.

گزارش شرایط محیط زیست کشور در 100 روز اول دولت ارایه می گردد

وی گفت: سالگردهایی از این قبیل که در حوزه حفاظت و بهسازی محیط زیست در سطح جهانی و ملی برگزار می گردد، فرصت مناسبی برای گسترش دانش و آگاهی های عمومی برای حفظ محیط زیست است.

ابتکار اضافه کرد: اجرای برنامه های مونترال در ایران از برنامه زمان بندی مصوب اعضای پروتکل برای حذف مواد مخرب لایه ازون در گروه بندی های مختلف آن تبعیت می نماید.

وی گفت: این فعالیت ها در سه بخش اصلی ازجمله فعالیت های مربوط به حذف فیزیکی مواد مخرب لایه ازون و انتقال فناوری های جایگزین، سیاست گذاری، اعمال قوانین ، معین مقررات کنترلی، برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی همگانی است.

ابتکار اضافه کرد: طرح ملی حفاظت از لایه ازون مسوولیت راهبری و راهنمایی طرح ها و پروژه های حذف مواد مخرب لایه ازون و اعمال قوانین کنترلی را با همکاری سایر نهادهای زیربط برعهده دارد.

وی ادامه داد: از برنامه های آینده ما در فرایند اجرای تعهدات کشور اجرای مصوبه نوزدهمین نشست اعضای پروتکل مونترال و تسریع در حذف هیدروکلروفلوروکربن ها (گازهای مورد استفاده در سیستم های سرمایشی) است.

ابتکار گفت: این مصوبه کشورهای مشمول ماده 5 پروتکل را متعهد می نماید تا نسبت به کاهش تدریجی واردات، مصرف و حذف آنها طبق برنامه زمان بندی پروتکل اقدام نمایند که بر این اساس اکنون ایران فاز یک یعنی تثبیت مصرف در سال های تعیین شده را اعمال نموده است و بعد از این مرحله کمتر از یک سال و نیم فرصت داریم تا به تعهدات خود در گام بعدی عمل کنیم.

وی اضافه کرد: طبق برنامه مصوبه حذف هیدروکلروفلوروکربن ها، در مرحله اول طرح تا سال 2015 با همکاری برنامه عمران ملل متحد، آژانس اجرایی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، سازمان همکاری های بین المللی آلمان و برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در بخش های مختلف مصرف، در مجموع حدود 10 درصد (500 تن) از مصرف هیدروکلروفلوروکربن ها حذف خواهد شد.

ابتکار تاکید نمود: تقویت همکاری بین سازمانهای زیربط به منظور کنترل دقیق تر و جلوگیری از تجارت غیرقانونی مواد مخرب لایه ازون، تقویت و تحکیم همکاری ها در اجرای معاهدات بین المللی زیست محیطی شامل کنواسیون بازل، استکهلم و روتردام از دیگر برنامه های سازمان محیط زیست است.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای مورد توجه دولت تدبیر و امید بهره گیری از دیپلماسی محیط زیست است، ما معتقدیم به وسیله اجرای الزامات محیط زیست و عمل به تعهدات کشورها در قبال معاهدات بین المللی زیست محیطی همکاری های بین ملت ها نزدیکتر و روابط این کشورها بهبود می یابد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22035

به "گزارش شرایط محیط زیست کشور در 100 روز اول دولت ارایه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش شرایط محیط زیست کشور در 100 روز اول دولت ارایه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید