گزینه نهایی وزارت صمت کیست؟ ، آخرین شنیده ها از تصمیم رئیس جمهور

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، وزارت صنعت، معدن و بازرگانی درست در ماه های پایانی فعالیت دولت دوازدهم درگیر حواشی شده است. حسن روحانی، رییس جمهوری اواخر اردیبهشت سال جاری رضا رحمانی، وزیر صمت را در اقدامی ناگهانی برکنار کرد.

گزینه نهایی وزارت صمت کیست؟ ، آخرین شنیده ها از تصمیم رئیس جمهور

بسیاری از رسانه ها نوشتند که روحانی، وزیر صمت را ظاهرا به دلیل جهش قیمت خودرو برکنار نموده است اما رحمانی در نامه ای اعلام نمود که مخالفت هایش با تفکیک وزارت صمت به دو وزارتخانه صنعت و معدن و وزارتخانه بازرگانی کار دستش داده است.

هرچند تعیین نشد که چه کسانی در ماه های پایانی فعالیت دولت به دنبال تفکیک وزارتخانه هستند یا دلیل اصلی برکناری رحمانی چه بوده است اما به فاصله کوتاهی پس از این برکناری، رییس جمهوری، حسین مدرس خیابانی را که قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت صمت بوده و عمده فعالیت های اجرایی اش در حوزه تنظیم بازار بود، به عنوان سرپرست وزارتخانه و سپس وزیر پیشنهادی اش انتخاب کرد.

در اواخر مرداد سال جاری این بار مجلس یازدهم بود که وزارتخانه را در دقیقه 90 فعالیت دولت روحانی معلق نگه داشت و در حرکتی غافلگیرانه و با رای بالا به مدرس خیابانی رای اعتماد نداد.

نمایندگان مجلس درباره این ماجرا به رسانه ها گفتند که از عملکرد سه ماهه او راضی نبوده اند! پس از مدرس خیابانی جعفر سرقینی، معاون امور صنایع و معادن وزارتخانه به عنوان سرپرست معرفی گردید و به دنبال آن اسامی متعددی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت برآورد شد.

محمد اتابک، نائب رییس اتاق بازرگانی تهران و مدیر عامل سابق صنایع معدنی بنیاد مستضعفان یکی از این گزینه ها بود. خداداد غریب پور، یکی از مدیران ایمیدرو و معاون وزارت صنعت گزینه دیگری بود که برآورد شد و در نهایت علیرضا رزم حسینی، استاندار سابق کرمان و استاندار فعلی خراسان هم به عنوان گزینه احتمالی وزارت صمت برآورد شدند اما حالا شنیده ها حاکی از آن است که جعفر سرقینی به عنوان گزینه نهایی رییس جمهوری برای وزارت صمت کاندیدای معرفی به مجلس شده است.

رحمت الله نوروزی، نماینده مجلس یازدهم به خبرنگاران اطلاع داد: جعفر سرقینی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی می گردد.

او همچنین تاکید نمود: در سال جهش فراوری و مسائل مالی کشور که مستقیم به معیشت مردم مربوط می گردد، توسعه فراوری و حل مسائل مالی کشور به ویژه در شرایط کرونا، بخش قابل توجهی از مسائل مربوط به فراوری، تامین مواد اولیه، مسائل واحدهای فراوریی و تنظیم بازار و مسائلی دیگری که در شرایط تحریم های ظالمانه وجود دارد به وزارت صمت مربوط می گردد و باید زودتر متولی این حوزه تعیین گردد.

نوروزی با تاکید بر اینکه مجلس منتظر معرفی رسمی گزینه وزارت صمت از سوی دولت است، اضافه نمود: پس از معرفی رسمی از جانب دولت، قطعا مجلس در اسرع وقت و بدور از حواشی سیاسی و جنجال های رسانه ای، در مورد وزیر پیشنهادی تصمیم گیری خواهد نمود.

حالا باید دید که در ماه های پایانی فعالیت کابینه دوازدهم چه کسی سکان وزارتخانه پرحاشیه را به دست می گیرد و آیا در این تنگنای مهلت سیاسی پیروز به اقدامات مهم و اصولی می گردد یا خیر؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 33019

به "گزینه نهایی وزارت صمت کیست؟ ، آخرین شنیده ها از تصمیم رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه نهایی وزارت صمت کیست؟ ، آخرین شنیده ها از تصمیم رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید