یک گام دیگر در اجرای اینستکس

به گزارش بلاگ پو، سفارت ایران در پاریس در توییتی از دیدار بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و مونتاین دبیرکل وزارت اروپا و امور خارجه این کشور و گفت وگوی سازنده و مثبت دو طرف اطلاع داد.

یک گام دیگر در اجرای اینستکس

به گزارش خبرنگاران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه روز سه شنبه در حساب توییتری خود نوشت: قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران امروز با جناب مونتاین دبیرکل وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه ملاقات کرد.در این گفت وگوی بسیار سازنده و مثبت، موضوعات مورد علاقه دو طرف به تفصیل مرور شد.

گوردو مونتاین دبیر کل وزارت اروپا و امور اروپای وزارت خارجه فرانسه به عنوان نماینده فرانسه در سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا اینستکس حضور دارد.

روز گذشتهپر فیشر مدیر آلمانی سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران (اینستکس) در نشستی که با حضور فعالان مالی، شرکت های تجاری، صاحبان سرمایه و مقام های دولت انگلیس در لندن برگزار گردید، از آمادگی این شرکت برای انجام اولین تبادل تجاری با همتای ایرانی خود در سریع ترین زمان ممکن اطلاع داد.

اینستکس یا سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا یک ابزار ویژه مالی است که در 31 ژانویه 2019 (11 بهمن 1397) توسط آلمان، فرانسه و انگلیس، برای تسهیل تجارت غیر دلاری با ایران ایجاد شد.

مقر اینستکس در پاریس، فرانسه و ریاست آن بر عهده پر فیشر آلمانی، از مدیران پیشین کومرتس بانک، است. هدف اصلی از ایجاد این کانال مالی ویژه، دادن امکانات به شرکت های کوچک و متوسط اروپایی است تا بتوانند مجاری متعارف مالی خود با ایران را حفظ نمایند.

این ساز وکار در گام نخست تجارت کالاهای اساسی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می دهد؛ اما بتدریج دامنه اش گسترش خواهد یافت.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6693

به "یک گام دیگر در اجرای اینستکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گام دیگر در اجرای اینستکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید