3 مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد راه اندازی می شود

به گزارش بلاگ پو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده درصدد راه اندازی سه مرکز تحقیقاتی جدید، راه اندازی سراهای نوآوری، گسترش تعداد هسته های فناور و راه اندازی نشریات علمی در سال جدید هستیم.

3 مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد راه اندازی می شود

گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران؛ در راستای اطلاع رسانی فعالیت ها و دستاوردهای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد درباره دستاوردها، فعالیت ها و برنامه های این واحد در سال گذشته و برنامه ها و اهداف آن در سال 99 به مصاحبه نشستیم که در ادامه متن کامل آن را می خوانیم.

خبرنگاران: مهم تری دستاوردهای واحد شهرکرد در سال گذشته به ویژه در حوزه پژوهشی چه بوده است؟

رحیمی: حوزه پژوهشی دارای دامنه فعالیت گسترده در زمینه های مختلف امور پژوهشی، مراکز تحقیقاتی، دفتر ارتباط با صنعت، آزمایشگاه ها، انتشارات علمی و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان است که همه این حوزه ها در تلاش برای ارائه خدمات مطلوب تر و دستیابی به اهداف پیش بینی شده خود هستند. سال 98 نیز در بخش امور پژوهشی، چاپ مقالات معتبر علمی و شرکت در کنفرانس های معتبر ازجمله فعالیت های این حوزه بود.

علاوه بر این موارد، تلاش گسترده به منظور هدایت استادان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برای ثبت نام در سامانه پایش و پژوهشیار و هدایت خاتمه نامه ها و رساله ها برای انتخاب موضوعات این سامانه در راستای کاربردی شدن صورت گرفت.

راه اندازی مرکز تحقیقات تولید گیاهان دارویی برای نخستین بار در کشور

یکی از اقدامات بسیار مهم در خصوص مراکز تحقیقاتی، راه اندازی مرکز تحقیقات تولید گیاهان دارویی برای نخستین بار در کشور است که در فضای مزرعه دانشگاه این مرکز راه اندازی شده و زمینه کاربردی شدن پژوهش های دانشجویان و استادان را در این زمینه فراهم کرده است. یکی از مهم ترین فعالیت های دیگر اجرا شده در این حوزه، تلاش های مرکز رشد در راستای راه اندازی هسته های فناور است که تا به امروز 10 هسته فناور در دانشگاه راه اندازی شده و گام بسیار مهمی در راستای راهیابی به فضای کسب و کار را برای دانشجویان و محققان فراهم خواهد کرد.

انعقاد قرارداد طرح های برون دانشگاهی

در حوزه دفتر ارتباط با صنعت، انعقاد قرارداد طرح های برون دانشگاهی ازجمله مهم ترین اقدامات اجرا شده در این حوزه است. برگزاری دوره های نظام مهندسی استان از طریق دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه نیز گام مهمی در راستای درآمدزایی خارج از شهریه بود که از طریق این دفتر در استان محقق شده است.

در زمینه آزمایشگاه های دانشگاه با توجه به ظرفیت بسیار مناسب از نظر فضا، تجهیزات و کارکنان متخصص، تلاش هایی در راستای اخذ مجوز آزمایشگاه های همکار و غذا و دارو اجرا شده که در سال جدید این مجوزها اخذ شود و در این صورت بستر بسیار مناسبی به منظور درآمدزایی فراهم خواهد شد.

در حوزه انتشارات علمی نیز تا به امروز در سال گذشته 10 جلد کتاب به چاپ رسیده که در مقایسه با سال 97 با رشد 40 درصدی همراه بود.

برگزاری نخستین مسابقه ملی دامپزشکی (دام تاپ)

در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، برگزاری کارگاه ها، بازدیدهای علمی و برنامه های متعدد علمی که توسط انجمن های علمی دانشجویی برگزار گشت ازجمله اقدامات باشگاه بوده است؛ اما یکی از مهم ترین برنامه های باشگاه، برگزاری نخستین مسابقه ملی دامپزشکی (دام تاپ) در سطح ملی بود که با استقبال بسیار خوب محققان، دانشجویان و پژوهشگران حوزه دامپزشکی در دانشگاه برگزار گشت و ایده های دانشجویی در آن مطرح و درنهایت سه ایده برتر تعیین و معرفی شدند.

خبرنگاران: پیرو طرح شعار هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت به عنوان شعار سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی و تأکید بر انجام آن توسط واحدهای دانشگاهی، چه قدر در این زمینه پیروز بوده و چه اقداماتی را انجام داده و در دست اقدام دارید؟

رحیمی: برگزاری انواع کارگاه های علمی، بازدیدها و تورهای علمی و نشست های تخصصی ازجمله اقدامات و برنامه های منظمی است که از طریق انجمن های علمی در دانشگاه در حال برگزاری است. این برنامه ها در سطح تخصصی و گاه در قالب کارگاهی برگزار گشت که هدف همه آنها کسب تخصص و مهارت آموزی دانشجویان بوده است.

خبرنگاران: آیا در زمینه مدارس مهارتی مورد تأکید مسئولان عالی دانشگاه ورود پیدا کرده اید؟ اگر ورود کرده اید، چه اقدامات و در چه زمینه ای انجام داده اید؟

رحیمی: در این زمینه مطالعات پایش استانی در شهرستان ها در حال انجام است که پس از مرحله مطالعات مقدماتی، رشته های مهارتی مورد نظر شناسایی و اقدامات بعدی آن صورت خواهد گرفت.

خبرنگاران: فعالیت واحد متبوع شما در طرح پایش و ایجاد سراهای نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به چه صورت بوده است؟

رحیمی: درخصوص طرح پایش، همه دانشجویان و استادان در این سامانه ثبت نام کرده و موضوعات خاتمه نامه و رساله های شان از طریق این سامانه انتخاب می شود که زمینه کاربردی شدن خاتمه نامه ها را فراهم می کند.

تبدیل به قطب علمی پایش کشور در چند موضوع

علاوه بر این درصدد هستیم که در چند موضوع به قطب علمی پایش کشور تبدیل شویم. برای دستیابی به این منظور، درخواست برای قطب علمی پایش در چند موضوع به سازمان ارسال شده که پس از تأیید در رشته های مورد نظر، قطب علمی کشور خواهیم شد.

درخصوص سراهای نوآوری نیز موضوع آن تعیین و در شورای دانش بنیان تصویب و شتاب دهنده آن تعیین شده و در مرحله نگارش بیزینس پلن (طرح کسب و کار و طرح تجاری) است و امیدوارم بتوانیم در سال جدید آن را به بهره برداری برسانیم و گام مؤثری در راستای نزدیک شدن پژوهش با تولید محصول برداریم.

خبرنگاران: اهداف و دستورکارهای واحد متبوع شما در سال جدید در حوزه های مختلف چیست؟

رحیمی: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده علاوه بر انجام امور معمول، درصدد راه اندازی سه مرکز تحقیقاتی جدید، راه اندازی سراهای نوآوری، گسترش تعداد هسته های فناور، راه اندازی نشریات علمی براساس ظرفیت رشته های تحصیلات تکمیلی هستیم.

درخواست برای قطب علمی پایش در چند موضوع هم به سازمان مرکزی ارسال شده که پس از تأیید در رشته های مورد نظر، قطب علمی کشور خواهیم شد.

خاتمهی پیام/4103/4062/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23118

به "3 مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید