ثبت 180 هزار تماس در هفته اول 98، توزیع 15000 بسته غذایی یک ماهه

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، تور رسانه ای یک روزه جععیت هلال احمر گلستان روز شنبه انجام شد.

ثبت 180 هزار تماس در هفته اول 98، توزیع 15000 بسته غذایی یک ماهه

اهالی رسانه ابتدا از واحد EOC بازدید کردند؛ سرپرست مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنترل و هماهنگی همه عملیات حوادث و اتفاقات استان در این مرکز انجام می گردد.

رضا حاجیلری با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات و پردازش که منتج به خروجی می گردد، در این واحد انجام می گردد، گفت: هماهنگی ها بین تیم ها و ستاد و همچنین توزیع کار نیروها در این مرکز اتفاق می افتد.

وی با یادآوری اینکه تلفن سه رقمی 112 جمعیت هلال احمر استان شبانه روزی جوابگوی مردم است، ادامه داد: اطلاعاتی که احتیاج است توسط این واحد جمع آوری و سپس براساس آن احتیاجها، رسیدگی ممکن می گردد.

حاجیلری تأکید کرد: بین شهرستان و ای یوسی و ای یو سی و سازمان امداد کشور ارتباط وجود دارد.

در ادامه امیر گلشن، رئیس اداره تجزیه و تحلیل اطلاعات حوادث مرکز کنترل و هماهنگی سازمان امداد کشور گفت: از 25 اسفند تا 7 فروردین 180 هزار تماس ورودی به مرکز 112 گلستان داشتیم که اپراتورها به 68 هزار تماس پاسخ داده اند.

گلشن اعلام نمود: در جریان سیل گلستان 6 استان در آماده باش کامل بوده اند و تاکنون هیچ اعلام احتیاجی برای حضور از استان های دیگر درخواست نشده است.

انبار نگهداری و بسته بندی غذایی یکی دیگر از اماکنی بود که اهالی رسان از آن بازدید کردند. در این مکام داوطلبان هلال احمر مشغول آماده کردن بسته های غذایی یک ماهه برای توزیع بین سیل زدگان بودند.

تحویل بسته های غذایی یک ماهه یاری های مردمی به 15 هزار خانواده سیل زده

مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از انبار ظهار کرد: توزیع بسته های غذایی در چند مرحله به سیل زدگان انجام شد و در مرحله اول بسته های 72 ساعته تحویل مردم شد.

حامد افراسیابی با بیان اینکه تمام اقلام کنونی موجود انبار یاری های مردمی است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر بر حسب وظیفه ذاتی خود بسته های یک ماهه غذایی را بین 15 هزار خانواده تحویل داده است.

وی گفت: اقلام اهدایی سایر استان ها در راه گلستان است و طی سه روز آینده این اقلام در قالب بسته های یک ماهه شامل انواع کنسروها، شکر، قند، روغن، نمک و غیره در اختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت.

افراسیابی تأکید کرد: تمام اقلام اهدایی مردم در اختیار سیل زدگان قرار می گیرد.

محل اسکان سیل زدگان واقع در محل دائمی نمایشگاه های گرگان یکی دیگر از اماکنی بود که بازدید شد.

محمدرضا ذبیحی، معاون شعبه هلال احمر شهرستان گرگان،اظهار کرد: از ابتدای حادثه دو هزار و 400 نفر از سیل زدگان در این محل اسکان داده شده اند که با ترخیص تعدادی از این عزیزان این آمار در نهم فروردین به هزار و 512 نفر رسیده که شامل 420 خانوار است.

وی اضافه نمود: 24 چشمه سرویس بهداشتی و 24 چشمه حمام در اختیار اسکان داده شدگان در این محل واقع شده است و همچنین چهار دستگاه اتوبوس شهری برای ایاب وذهاب این افراد به سایر محل های اسکان در دیگر نقاط جهت استفاده از امکانات در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5828

به "ثبت 180 هزار تماس در هفته اول 98، توزیع 15000 بسته غذایی یک ماهه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 180 هزار تماس در هفته اول 98، توزیع 15000 بسته غذایی یک ماهه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید