پیگیری شکایت های سفر چگونه است؟

به گزارش بلاگ پو، ایسنا/ تعدادی از مراکز وجوه کنسلی سفرها را یا برنگردانده یا از مردم بابت کنسلی سفر در دوران کرونا جریمه گرفته اند، به همین خاطر طرح چگونگی پیگیری شکایت های سفر ضرورت دارد.

پیگیری شکایت های سفر چگونه است؟

چگونه شکایت های سفر را پیگیری کنید

طبق گزارش های کمیته های رسیدگی به شکایت های گردشگری، بیشترین موارد شکایتی مربوط به ایرلاین ها بوده که یا تا کنون هزینه ای را عودت نداده یا بازپرداخت کنسلی ها را به بعد از تعطیلات نوروز موکول نموده اند. همچنین بعضی دفاتر خدمات مسافرتی و هتل ها با وجود بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام به کسر جریمه از مسافر نموده اند. در بخش فروش آنلاین و جوابگو نبودن این شرکت ها در مقابل استرداد بلیت و خدمات سفر نیز شکایت های زیادی ثبت شده است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که پیشتر بخشنامه ای در مورد لغو سفرها صادر نموده و از تاسیسات گردشگری (دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها و...) خواسته که بدون کسر جریمه، این هزینه ها را به مردم بازگردانند، به وسیله شماره تماس 09629 برای پیگیری شکایت های مربوط به بدتعهدی تاسیسات گردشگری در دسترس است. برای پیگیر تخلفات شرکت های هواپیمایی و آژانس های هوایی هم می توان به سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی به آدرس https://www.cao.ir/web/suggestions/passenger-rights مراجعه کرد. شرکت قطارهای مسافری رجا هم در اطلاعیه ای اعلام نموده که مسافران به وسیله شماره تلفن های 1539 و 5149- 021 می توانند نسبت به استرداد اقدام نموده و وجه بلیت خود را حداکثر ظرف 48 ساعت دریافت نمایند. متقاضیان استرداد بلیت قطار باید شماره سریال بلیت صادره، شماره تلفن همراه (موبایلی) که هنگام خرید بلیت ثبت نموده اند، همچنین شماره کارت بانکی یکی از افرادی را که بلیت به نام ایشان صادر شده است، برای تطبیق و استرداد وجه اعلام نمایند. شکایت های مربوط به اتوبوس های بین شهری و تخلفات راننده ها هم به وسیله سامانه راهداری و حمل و نقل جاده ای https://rmto.ir/Pages/inspection.aspx، قابل ثبت و پیگیری است. همچنین شماره تماس تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به تخلفات مالی افراد و واحدهای غیرصنفی اعم از شرکت های تولیدی و خدماتی (دولتی و غیردولتی)، 138 است. سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان نیز به وسیله شماره تلفن 124 به موضوع تخلفات این تاسیسات رسیدگی می نماید.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22470

به "پیگیری شکایت های سفر چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری شکایت های سفر چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید