کاویانی در گفت و گو با خبرنگاران: توزیع بذر عقیم پنبه، صحت ندارد

به گزارش بلاگ پو، یک مقام مسئول گفت: بذور پنبه تحت نظر موسسه تحقیقات پنبه و ثبت گواهی بذر توزیع می گردد، بنابراین توزیع بذر عقیم پنبه، صحت ندارد.

کاویانی در گفت و گو با خبرنگاران: توزیع بذر عقیم پنبه، صحت ندارد

محمد حسین کاویانی، مدیرعامل صندوق پنبه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی خبرنگاران، در خصوص توزیع بذر عقیم پنبه میان کشاورزان منطقه سرخس اظهار کرد: این موضوع صحت ندارد، چراکه بذور پنبه تحت نظر اداره کل پنبه، وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات پنبه و ثبت گواهی بذر توزیع می گردد، بنابراین مسئولیت تاییدیه کیفیت بذور با موسسه تحقیقات پنبه و ثبت گواهی بذر است.

وی با تکذیب بذر عقیم در مورد محصول پنبه اضافه نمود: کشاورزانی که از بازار آزاد اقدام به تهیه بذر کردند، مسئولیت بذور آنها با وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های مسئول نیست.

به گفته کاویانی؛ مجموع بذور توزیعی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان ها با تاییدیه موسسه تحقیقات پنبه و ثبت گواهی بذر میان کشاورزان توزیع می گردد.

بیشتر بخوانید: واردات بی رویه پنبه عامل اصلی کاهش فراوری طلای سفید/ رسیدن به خودکفایی مجدد غیر ممکن نیست

مدیرعامل صندوق پنبه ادامه داد: سال جاری در استان خراسان و گلستان خسارت هایی ناشی از طغیات آفت کرم غوزه و سِنَک به مزارع پنبه وارد شد که در سنوات اخیر بی سابقه بوده است.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه گرمای هوا تلقیح پنبه را در مرحله گل دهی با اختلالاتی روبرو نموده است ، توضیح داد: موسسه تحقیقات پنبه و موسسه ثبت گواهی بذر پس از آنالیز های لازم باید تعیین کند که کاهش فراوری مربوط به کدامیک از عوامل همچون غفلت کشاورزان، شیوع آفت،گرما و کاهش کیفیت بذور است.

لزوم آنالیز علل کاهش فراوری پنبه

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2498

به "کاویانی در گفت و گو با خبرنگاران: توزیع بذر عقیم پنبه، صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاویانی در گفت و گو با خبرنگاران: توزیع بذر عقیم پنبه، صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید