آماده باش ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زلزله بیرم لارستان

به گزارش بلاگ پو، ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وقوع زلزله در شامگاه بیستم خرداد در حوالی بیرم لارستان، ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز به حالت آماده باش درآمد.

آماده باش ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زلزله بیرم لارستان

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدجواد مرادیان، دبیر ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وقوع زلزله ایی به بزرگی 5/1 ریشتر در حوالی بیرم لارستان در ساعت 20 و 38 دقیقه شامگاه 20 خرداد و پس از تایید خبر، تیم های ارزیاب و واکنش سریع برای آنالیز شرایط به محل اعزام شدند.

مرادیان با اشاره به آمادگی کامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای امدادرسانی به مجروحان احتمالی، اظهار کرد: با پیگیری مرکز راهنمایی عملیات بحران دانشگاه (EOC)، تمامی بیمارستان ها در شهر های همجوار و شیراز، پایگاه های اورژانس شهرستان های همجوار و شیراز و مراکز پیغام اورژانس از جمله مراکزی بودند که در نخستین دقایق پس از وقوع زلزله آمادگی های لازم را برای امدادرسانی کسب کردند.

دبیر ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام آمادگی استان های هرمزگان و بوشهر در مورد اعزام تیم های درمانی به محل، اعلام کرد: پس از وقوع زلزله دوم به بزرگی 5/7 ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه، اورژانس استان های هرمزگان و بوشهر نیز آمادگی خود را برای هرگونه یاری به مناطق زلزله زده اعلام کردند.

مرادیان اضافه نمود: هر چند خوشبختانه گزارشی از آسیب به هم استانی های عزیز به ثبت نرسیده است، اما ستاد مدیرت بحران دانشگاه در حال آماده باش تا پایدار شدن شرایط در مناطق زلزله زده می ماند و بالگرد های اورژانس هوایی فارس، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس های ویژه اورژانس شیراز در صورت احتیاج به مناطق زلزله زده اعزام می شوند.

دبیر ستاد مدیریت بحران دانشگاه توصیه کرد: ساکنان مناطق زلزله زده خونسردی خود را حفظ نمایند، از دویدن به هنگام زلزله جدا پرهیز نمایند، مواظب بچه ها و افراد مسن باشند و از خوابیدن یا نشستن زیر پنجره های شیشه ای خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28161

به "آماده باش ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زلزله بیرم لارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش ستاد مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زلزله بیرم لارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید