احتمالا ویروس وبا در یمن، دستکاری شده است

به گزارش بلاگ پو، با افزایش موارد ابتلا به بیماری های واگیردار در یمن وزیر بهداشت دولت نجات ملی خاطرنشان کرد، نمونه هایی را به آزمایشگاه های بین المللی فرستاده و با توجه به عدم پاسخ بعضی بیماران به درمان، امکان دست کاری شدن این ویروس وجود دارد.

احتمالا ویروس وبا در یمن، دستکاری شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده سازمان بهداشت دنیای در صنعا امروز (سه شنبه) اظهار داشت، ابتلای 6945 نفر به آنفلونزای فصلی در یمن، 113 هزار نفر در منطقه غرب آسیا و ابتلای دو میلیون و 600 هزار نفر در دنیا ثبت شده است.

بر اساس گزارش وبگاه خبری انصارالله، طه المتوکل وزیر بهداشت یمن در همین زمینه اظهار داشت، از آنجایی که بعضی موارد به درمان پاسخ نمی دادند نمونه هایی به آزمایشگاه های بین المللی فرستاده شده و صنعاء اعمال تغییر در ژن های ویروس در راستای اقدامی خصمانه علیه ملت یمن را بعید نمیداند.

نبیل الوزیر وزیر منابع آبی دولت نجات ملی هم گفت: بعید نمی دانیم که کشورهای ائتلاف در پشت پرده افزایش بیماری های واگیردار باشند، بیماری هایی که در سایه حملات، محاصره، جنگ گرسنگی و کشتار ملت به تمام روش ها، به کشورما هجوم آورده است.

محمد المنصور از مقامات ارشد وزارت بهداشت یمن هم گفت: موارد ابتلا به تب دنگی در ماه دسامبر به 20300 نفر رسیده که 68 نفر آنها در استان های الحدیده، حجه، عدن، لحج، شبوه، مأرب و ریمه فوت نموده اند .همچنین دراین ماه دو نفر به آنفلونزای h1n1 دچار شده اند.

وی اضافه نمود، 2498 نفر از مبتلایان به تب دنگی ، بچه ها زیر پنج سال هستند که 16 نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی یمن هم اظهار داشت، با ادامه حملات علیه یمن، بیماری های واگیردار نیز در حال افزایش است ، این موضوع باید مورد تحقیق داخلی و بین المللی قرار گیرد و عامل آن مجازات گردد.

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18253

به "احتمالا ویروس وبا در یمن، دستکاری شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالا ویروس وبا در یمن، دستکاری شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید