الکترونیکی شدن فرایندها کارآمدترین راه مبارزه بافساد وفرارمالیاتی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت امور مالی و دارایی، فرهاد دژپسند در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی، با اشاره به سرعت تحولات در حوزه فناوری اطلاعات توضیح داد: تحولات در بخش فناوری اطلاعات خطی نیست بلکه نمایی است.

الکترونیکی شدن فرایندها کارآمدترین راه مبارزه بافساد وفرارمالیاتی

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: سریع ترین و کارآمدترین راه برای مبارزه با فساد، به ویژه فرار اقتصادیاتی و شفاف سازی در اقتصاد، الکترونیکی کردن جامع فرایند های اقتصادیات ستانی است.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم با سرعت تکنولوژی همراه شویم همیشه عقب خواهیم ماند، پیاده سازی طرح جامع اقتصادیاتی را بعنوان بستری برای سرعت، شفافیت و سلامت اخذ اقتصادیات برشمرد و گفت: این طرح به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در کاهش فساد اداری و افزایش درآمد پاک، می تواند نقش موثری در تسریع کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی داشته باشد.

دژپسند ضمن تاکید بر برطرف کاستی ها و ایرادات احتاقتصادی این سامانه، خواهان اخذ و بکارگیری نقطه نظرات و پیشنهادات اصلاحی صاحبنظران اقتصادی و فنآوری اطلاعات شد. وزیر اقتصاد در نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع اقتصادیاتی از دستاوردهای این طرح در قالب غرفه های سامانه نرم افزاری یکپارچه اقتصادیاتی(سنیم)، پایگاه اطلاعات مودیان اقتصادیاتی، سامانه عملیات الکترونیک سازمان امور اقتصادیاتی و پیاده سازی طرح جامع اقتصادیاتی در ادارات امور اقتصادیاتی بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، هدف از اجرای طرح جامع اقتصادیاتی ایجاد یک نظام نوین اقتصادیاتی است به طوری که کلیه امور اقتصادیاتی مودیان ازجمله ثبت نام، ارائه اظهارنامه، پرداخت اقتصادیات و حتی محاسبه و حسابرسی اقتصادیات به صورت الکترونیکی انجام گردد تا فرار اقتصادیاتی کاهش یافته و عدالت اقتصادیاتی نیز افزایش یابد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4087

به "الکترونیکی شدن فرایندها کارآمدترین راه مبارزه بافساد وفرارمالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکترونیکی شدن فرایندها کارآمدترین راه مبارزه بافساد وفرارمالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید