مکرون در اقامتگاه تابستانی ، جلیقه زردها در خیابان فرانسه

به گزارش بلاگ پو، رئیس جمهوری فرانسه که از پنجشنبه هفته گذشته برای گذراندن تعطیلات به اقامتگاه تابستانی خود رفته، می گوید که دولت به بخشی از خشم جلیقه زردها پاسخ داده اما هنوز ضروری است قدم های دیگری برداشته گردد.

مکرون در اقامتگاه تابستانی ، جلیقه زردها در خیابان فرانسه

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لو پاریزین، امانوئل مکرون به خبرنگاران گفت که در کشور مسائل زیادی وجود دارد که با بی عدالتی و مسائل مالی که طی مدت طولانی شکل گرفته، مرتبط است.

این اظهارات مکرون در حالی صورت گرفت که روز گذشته (شنبه) و در حاشیه سی وهفتمین شنبه اعتراضی معترضان به سیاست های مالی دولت موسوم به جنبش جلیقه زردها، 300 نفر از این افراد به همراه تعداد زیادی از بلوک های سیاه به دفتر نمایندگی یکی از اعضای حزب جمهوری به پیش و عضو مجمع ملی فرانسه حمله ور شدند و آنجا را غارت کردند.

بلوک های سیاه و جلیقه زردها، دفتر نمایندگی رومن گرو (Romain Grau) عضو مجمع ملی فرانسه و حزب جمهوری به پیش مجلس این کشور را در شهر پرپینیان غارت کردند.

مکرون که بارها از اقدام های پلیس فرانسه در کنترل جلیقه زردها دفاع نموده و آن را امری لازم و ضروری برای خاموش کردن اعتراض های مردمی دانسته، به وجود مسائل مالی بسیار در کشور اذعان کرد و گفت این مسائل پیشینه ای طولانی دارد.

وی در پاسخ به بحران جلیقه زردها، در روز سوم تعطیلات خود در اقامتگاه تابستانی فورت دی برگانکون گفت: به هیچ وجه اعتقاد ندارم که آنچه در یک زمان باعث خشم واقعی مردم شده، پشت سر ما قرار گرفته است.

مکرون مدعی است که خشم معترضان فرانسوی فقط مربوط به بخشی از جامعه فرانسه و نه همه این جامعه است.

اما لو پاریزین با آشکار کردن تناقض نظر مکرون نوشت: با این حال، رئیس جمهور چند روز پیش توانست این تصور را ایجاد کند که از نظر او جنبش پیشینه دار است.

مکرون در یک ضیافت شام در روز سه شنبه با حضور وزرای خود با اشاره به ژولین آلافیلیپ دوچرخه سوار فرانسوی در مسابقات تور دو فرانس که در این مسابقات همچنان پیراهن زرد را بر تن دارد گفت که کشور، جلیقه زردها را به سمت پیراهن زرد پشت سر گذرانده است.

با توجه به زبان شاعرانه مکرون که همیشه در سخنرانی های خود آن را می توان مشاهده کرد، رئیس جمهوری جوان فرانسه معتقد است که جنبش جلیقه زردها رو به اتمام بوده و کشور دارد ثمره کوشش هایش را می بیند.

پیراهن زرد (maillot jaune) را برنده رده بندی اصلی در مسابقات دوچرخ سواری می پوشد.

این رده بندی با جمع بندی رکوردهای روزانه هر دوچرخه سوار تنظیم می گردد. دوچرخه سواری که کمترین زمان کلی را در سرانجام هر دوره کسب نموده باشد، پیراهن زرد تشریفاتی دوچرخه سواری را به همراه حق شروع دور بعدی تور تصاحب می نماید.

لو پاریزین اضافه کرد: به گفته رییس جمهور، دولت به بخشی از خشم جلیقه زردها واکنش نشان داده است. اما هنوز کار وجود دارد. او می گوید، هنوز به بخشی پاسخ نداده ایم، چون زمان احتیاج دارد، خشم وجود دارد و پاسخ لزوما پاسخ فوری نیست.

به نوشته لو پاریزین، امانوئل مکرون این اطمینان را هم داد که از دولت خواسته تا در ماه سپتامبر اجرای اقدام های خاص (در این ارتباط) را ادامه دهد.

رئیس جمهوری فرانسه می گوید، در عمل نباید سعی کنیم ترس را از بین ببریم، بلکه باید یک دیدگاه ارائه دهیم.

مکرون در ضیافت شام سه شنبه شب در کاخ الیزه با حضور وزرای دولت و همسرانشان گفته بود: ما سال را با جلیقه زردها شروع کردیم و با (مایو) پیراهن زرد - اشاره به پیراهن زرد دوچرخه سوار فرانسوی - به سرانجام رسید.

جنبش جلیقه زردها که روز گذشته به سی وهفتمین هفته متوالی خود رسید اگر چه با جمعیتی محدود اما با خشمی همیشگی به حیات خود ادامه می دهد.

این جنبش از 17 نوامبر 2018(26آبان 97) با 300 هزار تظاهرکننده در خیابان های فرانسه به دنیا آمد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9521

به "مکرون در اقامتگاه تابستانی ، جلیقه زردها در خیابان فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون در اقامتگاه تابستانی ، جلیقه زردها در خیابان فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید